Podle Helmuta Marka Verstappenovi stačí, když bude nový vůz rychlý.
Týmy dokončují nové vozy. Díly jsou už ve výrobě a vývoj se spíše soustředí na díly, které se nasadí v průběhu sezóny.
Jak na tom kdo bude a jaké budou vozy, zatím nikdo neví. Týmy mají zkušenosti jen ze simulátorů
„Jezdci pracovali na simulátoru, ale vývoj samozřejmě dělají inženýři,“ řekl Helmut Marko pro ServusTV.
Podle Marka nebude problémem, pokud se ukáže, že je zadní část nového vozu nestabilní, jak tomu bylo v minulosti. Připouští však, že by to mohl být problém pro Verstappenova týmového kolegu, jako tomu v minulosti u jeho předchůdců – Gaslyho a Albona.
„Max může řídit auto, které je vzadu dost nestabilní. Auto musí být co nejrychlejší, nemusí se cítit pohodlně nebo příjemně. Naši druzí jezdci s tím však mají často větší problémy.“
Pohonná jednotka 2022
Red Bull je ve zvláštní situaci, pokud jde o pohonnou jednotku. Honda na ní pracuje, i když letos už formálně ve F1 nebude. Kromě tradičních zlepšení se musí výrobci vypořádat také s novým palivem. Kvůli přechodu z 5 na 10 procent obnovitelné složky se očekává pokles výkonu. Výrobci tak nehledají „koně“ navíc ale spíše se snaží snížit ztrátu, kterou nové palivo přinese.
„Honda na úpravě usilovně pracuje,“ řekl Marko pro Auto Motor und Sport.
„To, co slyším, je pozitivní, ale výkon ještě není takový jako v roce 2021. Obecně si budeme muset počkat, jak to bude vypadat v závodní podobě.“
„Deklarovaným cílem je titul mistra světa. S tak velkou změnou pravidel si ale nikdy nemůžete být jistí. Mercedes i my máme potenciál, lidi a kontinuitu. To opět ukazuje na boj na nejvyšší úrovni. Zvláště když tu nejsou další jezdci jako Hamilton a Verstappen.“