Nový formát kvalifikace zrušen, upraveno i omezení komunikace

Zástupci týmů se v neděli před závodem dohodli na okamžité změně formátu kvalifikace.
Nový formát kvalifikace zrušen, upraveno i omezení komunikace

V Austrálii vstoupil v platnost nový formát kvalifikace, kdy jezdci po určité době začnou vypadávat (každých 90 sekund jeden). Zatímco v první části kvalifikace nový formát přispěl k větší aktivitě na trati, třetí část téměř zlikvidoval. Pět minut před koncem se už takřka nejezdilo, jezdci Ferrari už byli mimo své vozy.

Na nové pravidlo se snesla vlna ostré kritiky ze všech stran. Od Bahrajnu se proto vrátíme ke starému formátu.

Kromě toho bylo trochu zmírněno omezení rádiové komunikace. Týmy mohou nyní s jezdci probírat prostřednictvím rádia jejich strategii (zastávky v boxech) a strategii jejich soupeřů.

Téměř ticho v rádiu… co vše už jezdec nesmí vědět

Téměř ticho v rádiu… co vše už jezdec nesmí vědět

Vettel o kvalifikační frašce: Divím se, že to někoho překvapuje

Vettel o kvalifikační frašce: Divím se, že to někoho překvapuje

Foto: Getty Images / Lars Baron

Další článek: Horner: Snad jsme to s omezením rádiové komunikace nepřehnali

10:36 | Podle Auto Hebdo u Renaultu končí šéf motorářů Rémi Taffin. U týmu pracuje 22 let.
3. srpna | Dan Ticktum už není vývojovým jezdcem Williamsu. Tým s ním ukončil spolupráci.
3. srpna | Ferrari oznámilo, že prohlídka vozu Charlese Leclera, do kterého narazil Lance Stroll, ukázala, že jeho motor je natolik vážně poškozen, že ho nebude možné opravit. Leclerca tak čekají penalizace.
3. srpna | Mladíci testují. Theo Pourchaire se ve středu sveze s vozem Alfy Romeo z roku 2018 v Maďarsku. Na trati nebude sám, probíhají tam testy 18palcových pneumatik. Oscar Piastri jezdí v Monze s vozem Renaultu ze stejného roku.