Hned poté, co byl nový formát zaveden, se objevily kritické hlasy, které poukazovaly zejména na složitost systému. Argumentovalo se také tím, že kvalifikace je jedna z věcí, které není potřeba měnit.
Nakonec jsme si ale nový formát v Austrálii vyzkoušeli. Už pár minut před koncem poslední části bylo o startovním roštu rozhodnuto. F1 se vyděsila a v neděli dopoledne zástupci týmů nový formát zrušili.
Podle Paula Hemberyho to ale možná bylo špatné rozhodnutí. „Neslyšel jsem všechny argumenty,“ řekl pro Motorsport.com. „V kvalifikaci bylo několik pozitiv a několik negativ. Myslím, že Q3 potřebovala zlepšit – to, že auta nevyjela, bylo fanoušky a diváky jednomyslně viděno jako negativní. Ale mohlo se to vyřešit tím, že bychom se vrátili k poslední části z loňského roku, tedy bez procesu eliminace.“
Hembery tedy navrhuje to, co bylo diskutováno ještě před Austrálií – první dvě části by probíhaly v eliminačním formátu, třetí část by byla „klasická“.
Podle Hemberyho měl nový formát jednu výhodu – nutil nejlepší týmy nasadit do celé kvalifikace super měkkou směs. Díky tomu pak jezdci odstartovali na této směsi i do závodu, což ovlivnilo jeho průběh.
V Austrálii měly týmy s ohledem na nová pravidla tři směsi: super měkkou, měkkou a střední. Do závodu se startuje na sadě, se kterou jezdec zajel nejrychlejší čas v prostřední části.
Pokud by tedy neexistoval eliminační formát, nejlepší týmy by se podle Hemberyho pokusily do třetí části proklouznout na měkké sadě. Odstartoval by tedy na ní a závod by mohl probíhat jinak.
Foto: Pirelli