Prezident FIA Jean Todt podle všeho stojí za rozhodnutím Světové federace sáhnout po čtyřválcových motorech - nebýt toho, zůstalo by dalších pět let u osmiválců.
Nedávné rozhodnutí Světové rady o tom, že od roku 2013 budou používány čtyřválcové motory o objemu 1,6 litru, určilo další generaci motorů po skončení platnosti stávající Concordské dohody. Debaty o nové specifikaci motoru se ale táhly dlouho a hrozilo, že k žádné dohodě nedojde. Největšími odpůrci byly automobilky Ferrari a Mercedes, které mají s čtyřvalci malé nebo skoro žádné zkušenosti.
Už se jevil jako pravděpodobný scénář zůstat u stávajících osmiválců, a to na dalších pět let. Největšími body nesouladu byly kromě portfolia Ferrari a Mercedesu také neshody nad tím, které prvky by měly být standardizovány.
Podle zákulisních informací Jean Todt prostřednictvím vlastní intervence vzkázal odpůrcům nové specifikace motoru, že mohou formuli 1 opustit, pokud se jim nový směr nelíbí.