Novější týmy: Zkrácený závod uškodil jen Kobajašimu

Neplánovaně zkrácená Velká cena Číny ovlivnila konečný výsledek jen mezi Kobajašim a Bianchim. Japonec to však bere sportovně.
Novější týmy: Zkrácený závod uškodil jen Kobajašimu

Marussia

Jules Bianchi (17. místo): „Během závodu jsem měl dobrý souboj s Kobajašim a mám velkou radost, že Čínu opouštím s tím, že jsem závod dojel před ním. Byl to můj první přímočarý závod v téhle sezoně, což je, musím říct, velký div. Start byl dobrý a já jsem předjel Kamuje, ale on si tu pozici velmi rychle vzal zpátky. Zůstal jsem za ním až do druhého stintu, kdy jsem trošku zaostával, protože se mezi nás dostal Maldonado. Potom jsem ho ale zase dojel a pokračovali jsme v naší bitvě. Když potřetí zastavil pro měkčí směs, vytušili jsme příležitost v tom, že zůstaneme na trati, abychom se dostali dopředu. Na nové sadě měkčích pneumatik mě doháněl hodně rychle a já jsem musel hodně makat, abych se před ním udržel a neztratil místo. Bohužel mě ale předjel dvě zatáčky před koncem, nakonec jsme si však pozici zachovali, z čehož mám radost.“

Max Chilton (19. místo): „Byl to těžký závod, ale mám radost, že jsem předjel Ericssona a udržel ho za sebou, navíc jsem dokončil už 23. závod v řadě. Start byl dobrý, předjel jsem několik aut a vůz vypadal v prvním stintu dobře. Na střední směsi jsem se o něco víc trápil s vyvážením. Změnili jsme tedy strategii. Nakonec jsme se k té staré ale vrátili, když jsme potřetí stavěli, a to jednoduše proto, abychom si byli jistí, že nás na konci neohrozí Ericsson na novějších pneumatikách. Byl to dobrý závod a krásný způsob, jak vkročit do evropské části sezony.“

Caterham

Kamuj Kobajaši (18. místo): „Dokončit závod na osmnáctém místě není to, co jsme chtěli, ale po docela dobré bitvě s Julesem jsem relativně pozitivně naladěn tím, jak dnešní závod proběhl. Je však velká škoda, že se můj předjížděcí manévr na něj z posledního kola teď nepočítá. My jsme se drželi naší původní strategie se třemi pitstopy, což nám přineslo několik zajímavých momentů. Hlavně tedy s Vettelem, o kterém mi bylo řečeno, že ho můžu předjet, protože on šetřil palivo a byl na starých pneumatikách, zatímco já byl v tom stintu na nových měkkých. Slyšel jsem, že tím nebyl nadšen, ale já jsem na to měl rychlost a pak jsem mu i okamžitě ujížděl, nijak jsem tím tedy našim plánům neuškodil.“

Závod v Číně byl ve skutečnosti o dvě kola kratší, než bylo plánováno

Závod v Číně byl ve skutečnosti o dvě kola kratší, než bylo plánováno

Marcus Ericsson (20. místo): Pro mě byl celý závod hodně ovlivněn nedotáčivostí. Na všech sadách pneumatik jsem prostě neměl správné vyvážení, a to znamenalo, že jsem na to nemohl pořádně tlačit. Je dobré, že jsme se dostali až na konec závodu, ale jsem si jistý, že kdybych neměl problém s nedotáčivostí, byl bych rychlejší. Nemohl jsem na to už tlačit víc. Totéž se dělo ve třetím a čtvrtém stintu, které jsme odjeli na měkké směsi, ale v nich jsem alespoň už mohl závod víc ovlivňovat.“

Také v Číně si Mercedes připsal double, vítězem je opět Hamilton

Také v Číně si Mercedes připsal double, vítězem je opět Hamilton

Další článek: Räikkönen nechápe, proč je zpochybňována jeho motivace

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web

GP Belgie 2019

Pátek 30. srpna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 31. srpna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. září 2019
Závod 15.10