Novější týmy: Zelenáči z Marussie dali na frak Caterhamu

Do monopostů novějších týmů dnes v Melbourne usedli hned tři zelenáči. Jules Bianchi a Max Chilton ve vozech Marussia pak dokonce při své premiéře dokázali porazit oba piloty týmu Caterham.
Novější týmy: Zelenáči z Marussie dali na frak Caterhamu

Marussia

Marussia letos posadila do svých vozů dva úplné nováčky. Deštěm promočená trať v Melbourne pak pro zelenáče představovala těžkou zkoušku, ve které oba obstáli na výbornou.  Jules Bianchi se totiž kvalifikoval devatenáctý, Max Chilton dvacátý. Marussia tím tedy pro dnešek dokázala porazit svého největšího soupeře, totiž Caterham.

"Pro můj kvalifikační debut to byly opravdu náročné podmínky, obzvlášť když vezmeme v úvahu, že jsem v testech jedinkrát nejel na mokru," shrnuje svoji premiéru Bianchi. "Nemůžu ovšem popřít, že to bylo trošku znepokojivé zklamání. Včerejší jízdy na suchu byly poměrně slibné, takže by bylo určitě příjemné, kdybychom bývali mohli zjistit, jak na tom opravdu jsme s konkurenceschopností. Takhle jsme se ale museli jen snažit dostat ze sebe to nejlepší. I tak jsem ale s naší dnešní prací i s tím, kde jsme skončili, spokojen. Zatím jsme sice neměli možnost předvést náš skutečný potenciál, ale i tak jsme dojeli na skvělém místě v porovnání s ostatními vozy kolem nás. Oba jsme byli před Caterhamem a zároveň jsme byli docela blízko ostatním autům. Abych byl upřímný, ať už počasí přineslo cokoliv, tohle je pro mě vzrušující chvíle, na kterou jsem už strašnou dobu čekal," dodává třiadvacetiletý Francouz.

"S ohledem na podmínky jsem celkem potěšen tím, jak dnešek proběhl," hodnotí kvalifikaci Chilton. "Když jsem snil o své první kvalifikaci ve formuli 1, nikdy jsem si nepředstavoval, že budu třicet minut sedět v garáži a jen se dívat na to, jak se na trati tvoří řeka. Když se pak v posledních minutách Q1 podmínky začaly vylepšovat, věděli jsme, že všechno bude záviset na posledním kole. Ve všech sektorech jsme se zlepšovali, takže mi bylo jasné, že to bude v pohodě. Malým zklamáním je, že mé poslední kolo bylo ovlivněno žlutými vlajkami. Moje myšlenky teď směřují k zítřku, a to nehledě na to, jestli bude pršet, nebo svítit sluníčko."

Caterham

Malajské stáji kvalifikace nedopadla úplně podle představ. Místo toho, aby šlapala na paty týmům ze středu pole, musela čelit útoku nováčků z Marussie, kterým pak dokonce podlehla. S mokrými podmínkami se o něco lépe vyrovnal zelenáč Giedo van der Garde, který dojel jednadvacátý, jeho týmový kolega Charles Pic pak obsadil místo poslední.

"Abych byl upřímný, jsem zklamaný z toho, kde jsme dneska skončili, protože jsme na tom rozhodně mohli být líp," přiznává van der Garde. "Přes noc jsme na autě udělali několik změn a určitě vypadalo o dost líp než ve třetím tréninku, takže jsem čekal, že to v kvalifikaci bude dobré. To čekání na začátku kvalifikace samozřejmě nebylo ideální, já jsem byl ale velmi klidný a jen jsem se těšil na to, až vyjedu na trať. Podmínky byly velmi ošidné, ovšem stejné pro všechny. Při své první jízdě jsem najel do louže a dostal jsem se do hodin. Poté jsem musel zajet do boxů pro nový nos, ale kluci odvedli skvělou práci, aby mě rychle dostali zpátky. Pár minut před koncem Q1 jsem přešel na přechodné pneumatiky a auto vypadalo slušně. Při poslední jízdě šlo všechno dobře, pak jsem ale musel zpomalit kvůli dvojím žlutým vlajkám a to byl pro mě konec," lituje nizozemský pilot.

"Občas je prostě kvalifikace taková, jaká byla dneska," říká smířeně Pic. "Samozřejmě jsme neskončili tam, kde jsme skončit chtěli, ale po většinu víkendu jsme zatím vypadali docela slušně. Nasadit přechodné pneumatiky jsme se rozhodli až pět minut před koncem kvalifikace. První kolo pak bylo docela zrádné – na trati byla spousta stojící vody a bylo těžké udržet na ní auto. Po chvíli se to však zlepšilo a já jsem na to začal tlačit. Pak jsem ale najel na bílou čáru, smeklo se mi to a dostal jsem se do kontaktu s bariérou. Kvůli tomu jsem pak musel zastavit. Do té doby jsem byl o hodně rychlejší, ale prostě mi bohužel chybělo to štěstí, které občas potřebujete. V těchto podmínkách byl náš vůz dneska solidní, dost podobný autům před námi, je ale samozřejmě důležité dokončovat naše nejrychlejší kola – dneska jsme to nedokázali, ale naše rychlost nám dává důvod být pozitivní," myslí si třiadvacetiletý pilot Caterhamu. 

Další článek: Za mokra má Mercedes na první řadu

13:33 | Jak okomentovali kolizi mezi Hamiltonem a Verstappenem komentátoři napříč světem: odkaz
13:12 | Roman Staněk vyhrál druhý závod víkendu Euroformule Open v Imole.
23. července | Jezdci Ferrari opět testovali ve Fioranu s vozem SF71H. Důvod není znám, ale může to souviset s kalibrací nového simulátoru, která právě probíhá...

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 31. července 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00