Novější týmy: van der Garde penalizaci nerozumí, nic prý neudělal

Novější týmy: van der Garde penalizaci nerozumí, nic prý neudělal

V bitvě novějších týmů nedošlo k žádným překvapením, Marussia na Caterham znovu neměla. Piloti se svorně shodují, že jim k výsledku hodně pomohly výjezdy zpomalovacího vozu.

Caterham

Charles Pic (14. místo): "Byl to pro mě dobrý závod. Hezky čistě jsem odstartoval, ale v zatáčce číslo tři jsem musel vyjet mimo trať, abych se vyhnul Massovi, který se tam otočil. Tím jsem ztratil několik míst. Získal jsem je ale zpátky a během prvního i druhého stintu bylo vyvážení auta dobré. Odstartovali jsme na superměkkých pneumatikách, které v prvním stintu držely dobře, takže jsme do boxů zajeli podle plánu a nasadili jsme novou sadu střední směsi. Jak už jsem říkal, vyvážení vozu vypadalo dobře, takže když poprvé vyjel safety car, zrovna jsem měl stejně v plánu zajet do boxů. V této fázi jsem tedy před sebou měl jeden dlouhý stint až do konce závodu. Pak téměř okamžitě přišel druhý safety car, což mi pomohlo šetřit pneumatiky pro poslední fázi závodu. Měl jsem sice v posledních kolech nějaké problémy s pravou přední pneumatikou, ale nebylo to nic strašného, tudíž jsme do cíle dojel čtrnáctý. To je pro nás slušný výsledek. Ne sice úplně to, co bychom chtěli, ale skoro."

Giedo van der Garde (15. místo): "Můj start byl skvělý, opravdu silný. Když se pak ale ve třetí zatáčce všichni vyhýbali Massovi, musel jsem to objet ze široka, abych se vyhnul kontaktu s několika vozy kolem sebe. Opravdu si nemyslím, že bych během prvního kola úmyslně vytlačoval nějaká další auta z trati, ale bylo mi řečeno, abych si do boxů zajel splnit penalizaci průjezd boxovou uličkou kvůli tomu, co viděli stewardi. Od té doby jsem měl po závodě. Odbyl jsem si penalizaci a pak jsem musel za chvilku stavět znova, protože superměkké pneumatiky, na kterých jsem startoval, byly v tahu. Takže ačkoliv jsem v prvním stintu byl dvanáctý, vrátil jsem se na trať dvaadvacátý a začal stíhat Chiltona a Bianchiho. Byl jsem blízko Chiltona, když vyjel sefety car, a tým odvedl skvělou práci, aby mi pomohl se před něj dostat díky velmi rychlému pitstopu během prvního kola safety caru. Takovýhle typ týmové práce musí být zmíněn, protože hrál kritickou roli v mém celém závodu, takže si chlapi zaslouží poděkování. Podruhé se safety car objevil skoro okamžitě, když Markovo auto začalo hořet, a pak, když se závod restartoval, se mi na konci hlavní rovinky zablokovala kola a Bianchi mě předjel. Po několika kolech jsem pozici ale získal zpátky, takže jsem byl znovu za Charlesem na sedmnáctém místě. Pořád jsem na to tlačil a závod jsem dokončil na patnáctém místě, hned za Charlesem. Jsem si jistý, že kdybych nedostal tu penalizaci, skončil bych ještě výš. Možná třináctý. Proto je dnešek frustrující. Ukazuje se, jak těsné to začíná být, což je dobrá motivace pro mě i pro celý tým."

 

Marussia

Jules Bianchi (16. místo): "Doufal jsem, že budu schopný svést dobrý souboj s caterhamy, a navzdory své penalizaci jsem byl po prvních několika zatáčkách úvodního kola v dobré pozici. Netrvalo ale tak dlouho, než jsme se museli zaměřit na práci s pneumatikami. První dva stinty byly opravdu náročné, protože jsme nebyli schopní na to tlačit. Ve třetím stintu, když už nebylo tolik co ztratit, jsme do toho dali víc, ale nebylo to zase tak moc, abychom díky tomu mohli získat nějaké pozice. V posledních pěti závodech před sebou tedy máme tvrdou práci, která bude vyžadovat veškerou naši pozornost a soustředění. Víme ale, co musíme udělat, a všichni na tom tvrdě pracujeme. Můj dík patří týmu, protože díky nim to v kokpitu není tak těžké."

Max Chilton (17. místo): "Celkově je to dneska dobrý týmový výsledek, protože jsme dosáhli dobrého pokroku k tomu, abychom ukázali, jací jsme. Myslím, že jsme malinko ztráceli, co se týče naší závodní rychlosti. Nedokázali jsme na to pořádně tlačit, protože jsme se museli snažit ohlídat si v každém stintu pneumatiky. Mela v úvodním kole mě trošku zdržela, pak jsem ale dohnal Julese a dva výjezdy safety caru znamenaly, že jsme se nemuseli trápit situacemi s modrými vlajkami. Pitstopy byly opravdu rychlé a myslím si, že jsme udělali všechno, co bylo v našich silách. Jsme mnohem blíž caterhamům, víme to, musíme to ale ještě převést do závodů, abychom celou situaci udělali o něco pohodovější."

Doporučujeme

Články odjinud