Novější týmy: U Caterhamu selhala komunikace na boxové zídce

Všichni nováčci úspěšně dokončili Velkou cenu Itálie 2013, Caterham navíc opět porazil Marussii. Nejlépe z pilotů novějších týmů dopadl Charles Pic, který si na své konto připsal sedmnácté místo v cíli.
Novější týmy: U Caterhamu selhala komunikace na boxové zídce

Marussia:

Jules Bianchi (19. místo): "Můj start mě opravdu potěšil, protože jsem se dostal před oba caterhamy ještě před první zatáčkou. Bohužel naše rychlost v počátcích závodu nebyla dostatečná na to, abych je za sebou udržel, takže ještě před koncem prvního kola získali oba pozici zpátky. V prvním stintu jsme začali dělat jistý pokrok, doháněli jsme je. Po pitstopu jsme měli ale problémy s vyvážením a trápili jsme se i na tvrdých pneumatikách. Znovu jsme se od nich vzdalovali. My jsme jeli na jednu zastávku v boxech, Caterham na dvě, takže jsem se dokázal dostat až na osmnácté místo a chvilku za sebou van der Gardeho udržet. Bohužel však ne dostatečně dlouho. Bylo navíc hodně těžké dělat jakýkoliv další pokrok během fáze s modrými vlajkami. Je škoda, že jsem dneska nemohl odjet dobrý závod na trati, kterou miluju. Teď se ale hodně těším do Singapuru."

Max Chilton (20. místo): "Byl to další těžký závod a zároveň závod, který podtrhl problémy s vyvážením, se kterými jsme se potýkali po celý víkend. Start byl dobrý, ale jednoduše jsme nedokázali dneska udržet soutěžní tempo. Co mě dneska povzbuzovalo, byla moje rychlost ve srovnání s mým týmovým kolegou. Během prvních pětadvaceti kol mezi námi k ničemu nedošlo, pokaždé, když jsem se k němu začal přibližovat, jsem přišel o přítlak, takže jsem nemohl udělat nic, abych se zlepšil. Držel jsem s ním krok po celou dobu závodu, i přes to, že jsem zažíval nejobtížnější fázi modrých vlajek této sezony. Bylo hodně těžké ujistit se, že jsem poskytl potřebný prostor ve správný čas a neztrácet při tom svůj čas. Nyní je tedy na čase říct sbohem evropské části mé premiérové sezony."

 

Caterham:

Charles Pic (17. místo): "Můj start byl dobrý, do zatáčky číslo jedna jsem si držel pozici a šlapal jsem na paty Bottasovi, se kterým jsem chtěl udržet tempo. Až do prvního pitstopu jsem si ho držel na dosah, ve druhém stintu byl ale o dost rychlejší a já jsem prostě neměl rychlost na to, abych s ním mohl bojovat. Auto se zdálo být v pořádku, první sada pneumatik fungovala slušně a drželi jsme se strategie, když jsme poprvé do boxu zajeli v sedmnáctém kole. Ve druhém a třetím stintu jsme použili tvrdší sadu pneumatik a upřímně řečeno, poté, co jsem se po prvním pitstopu vrátil na trať, pro mě byl zbytek závodu celkem poklidný. Když se začaly objevovat modré vlajky, museli jsme zvládnout provoz, což nás samozřejmě stálo nějaký další čas. Naše rychlost ale znamenala, že jsme dokázali porazit naše nejbližší soupeře jedoucí na jednu zastávku v boxech, a to byl dneska náš hlavní cíl. V posledních několika závodech jsme definitivně dokázali, že jsem rychlejší než oni, a máme ještě dostatek závodů na to, abychom zabojovali o desáté místo v šampionátu."

Giedo van der Garde (18. místo): "Po všech těch dobrých startech, které jsem po většinu této sezony měl, musím říct, že tohle nebyl jeden z těch nejlepších. Během prvního kola jsem ale předjel Marussii a držel jsem se Charlese, dokud poprvé nezajel do boxů. Já jsem zastavoval o kolo později a s novou sadou tvrdých pneumatik auto vypadalo dobře. Moje rychlost byla skvělá, snadno jsem se vzdaloval od vozů za mnou a začal jsem tlačit na Charlese. Jeli jsme na strategii dvou zastávek v boxech, k té druhé jsem zajel ve chvíli, kdy jsem k tomu dostal z boxů příkaz. Na boxové zídce ale došlo k problému v komunikaci, takže když jsem přijel, mechanici na mě nebyli připraveni, což mě stálo hodně času. Vyjel jsem pak až za Bianchim, předjel ho velmi rychle a snažil se dojet svého týmového kolegu.  Je to škoda, protože moje rychlost byla ve druhém stintu opravdu dobrá a určitě bych měl šanci Charlese předjet.  Takové věci se ale občas stávají, takové závodění prostě je."


Další článek: Jezdce McLarenu v Itálii přibrzdilo špatné nastavení převodových stupňů

9:35 | Ferrari a celá F1 si dnes připomínají smrt Gillese Villeneuva, který před 39 lety boural v kvalifikaci v Zolderu.
14:17 | Kvalifikaci formule 3 vyhrál Dennis Hauger. Roman Staněk obsadil 14. místo.
7. května | Tento víkend se jede také F3. Kvalifikace pátek od 13:55, Závod 1: Sobota od 10:35, Závod 2: Sobota od 16:45, Závod 3: Neděle od 12:05
6. května | Poznámky ředitele závodu v 11:51: Traťové limity v první a druhé zatáčce. Poznámky ředitele závodu v 13:49: ... a ještě 13, 14 a 15.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink Bottas (1:18.504)
2. trénink Hamilton (1:18.170)
Sobota 8. května 2021
3. trénink Verstappen (1:17.835)
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00