Oba lotusy udržely vysoké pozice, za nimi dojel Glock. HRT způsobily vzrušení už na startu. Ricciardo odstartoval až po 15 minutách v boxech a Liuzzi způsobil hromadnou havárii.
Lotus
Týmu Tonyho Fernandese se v Monze
dařilo. Heikki Kovalainen obsadil
třinácté místo. Fin dobře odstartoval
a v první zatáčce se dokázal vyhnout
hromadné kolizi. "Posunul jsem se na
dobrou pozici a řadu kol jsem ji
dokázal držet," liboval si. Dokázal
správně pošetřit pneumatiky a byl
spokojen i se strategií. Jarno Trulli,
který během víkendu s Lotusem prodloužil smlouvu, dojel hned za
svým týmovým kolegou. Start se mu sice
nepodařil tak dobře, ale také on se
dokázal vyhnout nehodě. Aby se
nesrazil s Felipem Massou musel
později dokonce mimo trať. "Když jsem
se vracel, zavřel mi dveře, ale držel
jsem se na vnitřku a nakonec ho
předjel. Měl jsem za sebou dva vozy s
KERS. Stiskli tlačítko a když jel
Massa do druhé zatáčky, nedobrzdil,
trefil mě a já narazil do auta před
sebou," vysvětloval Ital, jak si
poničil přední křídlo. Poté musel
změnit strategii na jednu zastávku. S
výkonem vozu v závěrečné fázi závodu byl ale spokojen.
Virgin
Timo Glock dojel Velkou cenu Itálie na
patnáctém místě. "Závod byl OK, i když
auto se dnes obtížně řídilo, což je po
včerejší kvalifikaci zklamání,"
upozornil Němec. Jinak ale uplynulý
víkend považuje za krok vpřed. Naopak
Jérôme d´Ambrosio se příliš nesvezl.
Hned v prvním kole ho vyřadila porucha
převodovky. "Na závod jsem se moc
těšil, ale v zaváděcím kole jsem
poznal, že nemám druhý rychlostní
stupeň. Odstartoval jsem, ale auto se
nedalo řídit, musel jsem zajet do
garáže a odstoupit. Je to škoda,
protože závod vypadal vyrovnaně,"
litoval Belgičan. Do Singapuru tým
chystá další úpravy, v úterý ho v
rámci příprav čeká test aerodynamiky
ve Vairanu.
HRT
Danielu Ricciardovi se na startu
zasekl vůz se zařazenou trojkou a
zhasl mu motor. "Musel jsem být
odtažen do boxů. Mechanici vůz znovu
nastartovali a vyjel jsem na trať.
Motor se ale přehříval," rekapituloval
Australan, který se v boxech při
následné kontrole motoru zdržel několik
minut. Znovu se vrátil na trať, ale ve
skupině mezi ostatními vozy obtížně
hledal rytmus. "Na konci závodu jsem
dokázal zajet několik dobrých kol.
Získali jsme cenná data. Málo je lepší
než nic, ale v Singapuru musím bojovat
o lepší výsledek." Nováček sice do
cíle dojel, ale neabsolvoval
dostatečnou vzdálenost, proto nemohl být
klasifikován. Vitantonio Liuzzi na
startu způsobil hromadnou kolizi. "Měl
jsem dobrý start, předjel oba virginy,
lotusy i Daniela, chystal jsem se na
další manévr," vzpomínal Ital na úvod
domácí velké ceny. "Dostal jsem se na
trávu, zkusil jsem zpomalit, ale úplně
jsem ztratil kontrolu nad vozem a
bohužel trefil další auta." Všem
vyřazeným jezdcům v čele s Petrovem a
Rosbergem se Liuzzi omluvil. Za své počínání na trati
byl odměněn penalizací pěti míst na
startovním roštu Velké ceny Singapuru. Vzhledem ke kvalifikační formě vozů HRT se tak dá očekávat, že bude startovat z posledního místa.