Novější týmy: Spolehlivý Lotus, Liuzzi penalizován

Novější týmy: Spolehlivý Lotus, Liuzzi penalizován

Oba lotusy udržely vysoké pozice, za nimi dojel Glock. HRT způsobily vzrušení už na startu. Ricciardo odstartoval až po 15 minutách v boxech a Liuzzi způsobil hromadnou havárii.

Lotus
Týmu Tonyho Fernandese se v Monze dařilo. Heikki Kovalainen obsadil třinácté místo. Fin dobře odstartoval a v první zatáčce se dokázal vyhnout hromadné kolizi. "Posunul jsem se na dobrou pozici a řadu kol jsem ji dokázal držet," liboval si. Dokázal správně pošetřit pneumatiky a byl spokojen i se strategií. Jarno Trulli, který během víkendu s Lotusem prodloužil smlouvu, dojel hned za svým týmovým kolegou. Start se mu sice nepodařil tak dobře, ale také on se dokázal vyhnout nehodě. Aby se nesrazil s Felipem Massou musel později dokonce mimo trať. "Když jsem se vracel, zavřel mi dveře, ale držel jsem se na vnitřku a nakonec ho předjel. Měl jsem za sebou dva vozy s KERS. Stiskli tlačítko a když jel Massa do druhé zatáčky, nedobrzdil, trefil mě a já narazil do auta před sebou," vysvětloval Ital, jak si poničil přední křídlo. Poté musel změnit strategii na jednu zastávku. S výkonem vozu v závěrečné fázi závodu byl ale spokojen.

Virgin
Timo Glock dojel Velkou cenu Itálie na patnáctém místě. "Závod byl OK, i když auto se dnes obtížně řídilo, což je po včerejší kvalifikaci zklamání," upozornil Němec. Jinak ale uplynulý víkend považuje za krok vpřed. Naopak Jérôme d´Ambrosio se příliš nesvezl. Hned v prvním kole ho vyřadila porucha převodovky. "Na závod jsem se moc těšil, ale v zaváděcím kole jsem poznal, že nemám druhý rychlostní stupeň. Odstartoval jsem, ale auto se nedalo řídit, musel jsem zajet do garáže a odstoupit. Je to škoda, protože závod vypadal vyrovnaně," litoval Belgičan. Do Singapuru tým chystá další úpravy, v úterý ho v rámci příprav čeká test aerodynamiky ve Vairanu.

HRT
Danielu Ricciardovi se na startu zasekl vůz se zařazenou trojkou a zhasl mu motor. "Musel jsem být odtažen do boxů. Mechanici vůz znovu nastartovali a vyjel jsem na trať. Motor se ale přehříval," rekapituloval Australan, který se v boxech při následné kontrole motoru zdržel několik minut. Znovu se vrátil na trať, ale ve skupině mezi ostatními vozy obtížně hledal rytmus. "Na konci závodu jsem dokázal zajet několik dobrých kol. Získali jsme cenná data. Málo je lepší než nic, ale v Singapuru musím bojovat o lepší výsledek." Nováček sice do cíle dojel, ale neabsolvoval dostatečnou vzdálenost, proto nemohl být klasifikován. Vitantonio Liuzzi na startu způsobil hromadnou kolizi. "Měl jsem dobrý start, předjel oba virginy, lotusy i Daniela, chystal jsem se na další manévr," vzpomínal Ital na úvod domácí velké ceny. "Dostal jsem se na trávu, zkusil jsem zpomalit, ale úplně jsem ztratil kontrolu nad vozem a bohužel trefil další auta." Všem vyřazeným jezdcům v čele s Petrovem a Rosbergem se Liuzzi omluvil. Za své počínání na trati byl odměněn penalizací pěti míst na startovním roštu Velké ceny Singapuru. Vzhledem ke kvalifikační formě vozů HRT se tak dá očekávat, že bude startovat z posledního místa.

Doporučujeme

Články odjinud