Novější týmy se shodují: V Q1 nás bylo na trati moc najednou

Novější týmy se shodují: V Q1 nás bylo na trati moc najednou

Piloti novějších týmů se shodují, že největšími problémy v dnešní kvalifikaci byly kolona vozů během Q1 a odštěpky gumy na trati. Důsledně teď všichni plánují správnou strategii pro zítřejší závod.

Caterham

Vitalij Petrov se kvalifikoval do Velké ceny Indie 2012 na devatenácté pozici, jeho týmový kolega Heikky Kovalainen na místě dvacátém.

Ruský pilot je dosavadním průběhem víkendu nadšen: "Jsem velmi šťastný z toho, kde jsme dnes skončili. Celý víkend tým odváděl dobrou práci a já jsem měl vyvážení, které mi dělalo radost během všech částí víkendu. Pro kvalifikace jsme udělali několik změn. To, jak dnes auto vypadalo, a moje časy na kolo ukazovaly, že jsme dosáhli určitého pokroku. Z toho mám radost." Petrov navíc upozorňuje, že pokud tým pro zítřek zvolí správnou strategii, má naběhnuto na velmi silný výsledek.

Heikki Kovalainen se svým týmovým kolegou zcela souhlasí. Jediné, na co si Fin postěžoval, byl veliký shluk vozů během první části kvalifikace. Tato zácpa ho zdržela, navíc pak ztratil kontrolu nad přední částí svého vozu, protože kvůli pomalé jízdě v koloně dalších vozů přišel o část přilnavosti.

HRT

Pedro de la Rosa odstartuje do zítřejšího závodu z místa dvaadvacátého, jeho týmový kolega Narajn Kartykejan mu bude krýt záda o jedno místo dál.

De la Rosa po kvalifikaci nadšením příliš neoplývá. "Ačkoliv jsme nezajeli kolo, ve které jsme doufali, dokončili jsme dobrou kvalifikaci. S první sadou pneumatik auto jezdilo velmi dobře a já jsem mohl odjet tři čistá kola." Později se ovšem pilot potýkal s problémy s druhou sadou pneumatik, k jeho výkonu nepřispělo ani zvětšující se množství odloupané gumy na trati a množství vozů snažících se zajet co nejrychlejší kolo. "Pozitivní ale je, že jsme se dobře kvalifikovali na těžké trati a auto se zlepšilo. Doufám tedy, že zítra dosáhneme dobrých výsledků."

"V podstatě jsem spokojen s výkonem, který jsme předvedli v kvalifikaci," říká týmový parťák Kartykejan. "Při své druhé jízdě jsem v kole číslo deset udělal chybu, ta mě stála několik desetin. Největším problémem však bylo velké množství vozů na trati, kvůli němuž jsme nenašli mezeru, abychom jeli tak rychle, jak bychom bývali chtěli. Přesto jsem ale spokojen, protože jsme před jedním vozem Marussii, můj čas byl s Pedrovým téměř identický a navíc jsme měli dobrou rychlost. Můžeme tedy být spokojeni." Během domácí velké ceny se chce Kartykejan slušně umístit, aby svým fanouškům udělal radost.

Marussia

Timo Glock si v kvalifikaci na Velkou cenu Indie vyjel jednadvacáté místo, jeho týmový kolega Charles Pic pak místo čtyřiadvacáté, tedy poslední.

Německý pilot si ovšem ve svém tiskovém prohlášení postěžoval na nedostatečné vyvážení a problémy s aktivací DRS. Špatně se mu také zahřívala pravá přední pneumatika a trať se mu nezdála zrovna dvakrát čistá. "Jsem celkem spokojen s tím, že jsme snížili ztrátu na Caterham v kvalifikaci stejně jako v závodě.  Vzhledem k tomu, že nemáme KERS, je to pro všechny v týmu potěšující."

Charles Pic je snad jediným z pole novějších týmů, kdo po kvalifikaci není spokojen: "Přirozeně jsem trošku zklamaný z dnešní kvalifikace, protože to nebylo odrazem naší skutečné rychlosti." Za klíčové pro zítřek Francouz považuje co nejrychleji předjet vozy HRT, aby ho příliš dlouho nezdržovaly.

Šéf týmu John Booth také podotkl, že dnešní kvalifikační výsledek příliš nevypovídá o formě stáje.  Marussia totiž s vědomím, že se auto lépe chová s větším množstvím paliva, použila dnes jen jednu sadu měkčích pneumatik. 

Doporučujeme

Články odjinud