Novější týmy: Piloti jsou spokojení, svůj první noční závod si užili

Během Velké ceny Singapuru se mezi piloty novějších týmů zajímavě promíchaly strategie. Nejlépe pak z nočního klání vyšel Giedo van der Garde, největším smolařem byl Charles Pic.
Novější týmy: Piloti jsou spokojení, svůj první noční závod si užili

Caterham

Giedo van der Garde (16. místo): "Byl to těžký závod, pro mě ale skvělý. Musím říct, že jsem si to tam venku dneska večer pořádně užil! Bojovat po většinu závodu s Williamsem bylo skvělé a já jsem opravdu rád za Tonyho a Kamarudina, že jsme dokázali takhle bojovat tady v jihovýchodní Asii.  Auto bylo na superměkkých pneumatikách naprosto úžasné – moje rychlost v prvním stintu byla fakt dobrá, stejná jako rychlost vozů do dvanáctého místa. Ve dvanáctém kole jsme zastavili pro střední směs a na trať jsem se vrátil na osmnáctém místě, pořád před Bottasem, který byl ve druhém stintu na superměkkých pneumatikách. Vzhledem k výkonnosti a k výhodě, jakou tato specifikace pneumatik poskytovala, jsem nemohl nic moc dělat. Když vyjel safety car, stavěli jsme v boxech pro novou sadu středních pneumatik. Po restartu závodu pak znovu bylo moje tempo dobré. Pak jsem byl znovu v souboji s Bottasem a opět jsem ho předjel.  Když začalo klesat množství paliva, předjel mě, takže jsme se začali soustředit na dohánění Charlese, který zůstal na strategii dvou pitstopů. V posledním stintu se musel snažit vyhýbat problémům s degradací, takže jsem ho začal stahovat okolo dvou sekund na kolo. Ještě před tím, než musel naposledy zastavit, jsem ho předjel a šestnácté místo jsem si držel až do konce závodu. Jak říkám, je dobré mít tady za sebou silný závod a já jsem za celý tým rád, že jsme mohli bojovat s Williamsem po většinu závodu. Před Koreou si udělám na Dálném východě krátkou pauzu. Ačkoliv byl dnešek hodně těžký i z pohledu psychiky, těším se, až si příště zase sednu do auta."

Charles Pic (19. místo): "I když jsem skončil devatenáctý, nejsem moc zklamaný. Zkoušeli jsme strategii dvou pitstopů, ale tentokrát to nevyšlo. Občas prostě takové plány vyjdou, občas ne. Tohle byl jeden z těch případů. Docela dobře jsem odstartoval, musel jsem pak ale uhnout Bianchimu a zasekl jsem se tak za ním po většinu prvního stintu. Těsně před tím, než jsem chtěl zajet do boxů, jsem ho předjel a vyčistil si tak před sebou na několik dalších kol prostor. První zastávka tedy nebyla tak moc o souboji. Na trať jsem se vrátil na nové sadě středních pneumatik, daleko od něj, takže jsem mohl začít tlačit na svého týmového kolegu. Když vyjel safety car, brzy jsem zastavil a vrátil se pak na devatenáctém místě na nové sadě středních pneumatik, a to přesně za Gieda. Auto v tu chvíli vypadalo dobře, takže když Giedo zajel k dalšímu pitstopu, změnili jsme strategii na dvě zastávky v boxech. Měl jsem před sebou ještě hodně kol, takže jsem musel dávat pozor na pneumatiky. Když zbývalo šest kol do konce závodu, zadní pneumatiky byly úplně ojeté. Museli jsme tedy zajet do boxů znovu. V tu chvíli jsem měl de facto po závodě, protože i přes velkou rychlostní výhodu, kterou jsem měl na superměkkých pneumatikách v posledním stintu, mi nezbýval dostatek kol na to, abych ostatní dohnal."

 

Marussia

Max Chilton (17. místo): "Ze začátku se zdálo, že pro mě bude závod kvůli vyvážení těžký, nakonec se to ale naštěstí zlepšilo, takže to pro nás nebyl úplně špatný podnik. Znovu se nám podařilo dovézt oba vozy do cíle, což je pro tým skvělé. Upevnili jsme si tak desáté místo v šampionátu. Degradace byla dost vysoká, bylo tedy opravdu těžké vyrovnat se s ní a ještě na to tlačit v boji s caterhamy. Když Pic ještě musel stavět ke konci závodu, získali jsme další místo navíc. Celkově vzato jsem se svým prvním nočním závodem spokojený. Užil jsem si zkušenost ze Singapuru."

Jules Bianchi (18. místo): "Doufal jsem, že dnešek vyjde líp. První polovina závodu pro mě nedopadla úplně dobře. Když jsem poprvé stavěl v boxech, přišel jsem o převodové stupně. Bál jsem se, že je to mechanická závada, ale stavěli jsme ještě jednou, abychom vyměnili volant, a problém zmizel. Druhý stint byl těžký, protože jsem byl hodně daleko. Vypadalo to, že mám před sebou dlouhý a osamělý závod, navíc jsem pak začal narážet na modré vlajky. Když pak vyjel safety car, strašně mi to pomohlo, protože jsem mohl dojet zbytek pole. Byl jsem rychlejší, jenomže když jsem se snažil předjet svého týmového kolegu, kompletně se mi rozpadly pneumatiky. Musel jsem tedy zastavit dřív, než jsme plánovali. Když jsem pak viděl míru degradace, které jsme čelili ve chvíli, kdy jsem na to tlačil, neměl jsem jinou možnost než se držet zpátky. Nakonec jsem pak získal jednu pozici díky Picovi, který ke konci stavěl ještě jednou. V závodě jsem měl jisté překážky, ale to, na čem záleží, je výsledek týmu."

Diskuze (4) Další článek: Střed pole: Mezi desítku nejlepších se vmísili Hülkenberg a Sutil
18:16 | U obou mercedesů se mění vodní pumpy. (via AMuS)
18:06 | Na obou vozech Mercedesu se pracuje. Převodovky jsou venku... možná jde ale jen o preventivní prohlídky.
16:58 | Verstappen mění převodovku. Odstartuje z 18. místa
15:13 | Pětkrát se o titulu mistra světa rozhodlo na americké půdě. Bude to dnes pošesté? Závod začíná ve 20:10. 1959: Brabham 1970: Rindt 1974: Fittipaldi 1977: Lauda 2015: Hamilton

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink Hamilton (1:47.502, mokro)
2. trénink Hamilton (1:48.716, mokro)
Sobota 20. října 2018
3. trénink Vettel (1:33.797)
Kvalifikace Hamilton (1:32.237)
Neděle 21. října 2018