Novější týmy: Oba vozy HRT se kvalifikovaly do závodu

Pro španělský tým sezona 2012 prakticky začala až v Malajsii. V závodě na rozdíl od Austrálie tedy na startu uvidíme všech 24 vozů.
Novější týmy: Oba vozy HRT se kvalifikovaly do závodu

Caterham

Ovšem hezky postupně. To, že byl Caterham z trojice novějších týmů opět nejrychlejším, není příliš překvapující. Přesto se mu ale dosud nepodařilo dosáhnout svého hlavního cíle - na vrátka středu pole stále pouze ťuká a než vstoupí, bude muset udělat další kroky kupředu. Heikki Kovalainen byl rychlejším z obou pilotů, zajel devatenáctý čas. Vitalij Petrov byl o 261 tisícin pomalejší a skončil dvacátý.

"Byla to podivná kvalifikace. Vím, že vůz má na víc, jelikož jsem ve druhé jízdě na měkčí sadě pneumatik ztratil čas. Udělal jsem několik chyb a měl pocit, že přilnavost zadních pneumatik není dostatečná. Mohli jsme být lepší, ale prostě to nevyšlo. Zítra musím zajistit, abych se co nejdříve dostal před soupeře přede mnou. Hodně se tu mluví o dešti. Zatím nespadla ani kapka, ale kdo ví, jak to bude vypadat zítra. Závody jsou tu vždycky zajímavé a za daných podmínek to bude hlavně o tom, abychom se dostali bez problémů do cíle. Uvidíme, jak si stojíme," řekl Kovalainen, který ale bude startovat z konce roštu, neboť ho ještě čeká penalizace za porušení pravidel v Austrálii.

S kvalifikací nebyl úplně spokojen ani Petrov, který se tu loni o pozornost postaral svým spektakulárním odstoupením ze závodu. Tehdy však ještě závodil za Renault, letos má cíle skromnější:

"Měli jsme pro kvalifikaci připravenou poměrně agresivní strategii, ale nevyplatila se. Ve třetím tréninku ani v kvalifikaci nebyl vůz úplně ideálně vyvážený. Myslím, že musíme věnovat více času práci s pneumatikami. Už se těším na závod. Minulou neděli to vypadalo hodně dobře. I tady se zdá, že jsme na delší úsecích silnější. Chceme tedy dobře odstartovat, vyhnout se problémům v prvních několika zatáčkách a pak bojovat, co jen to půjde."

Marussia

Ruský tým neměl úplně ideální vstup do sezony. To se odráží i ve ztrátě na své soupeře, Timo Glock za Petrovem zaostal o sekundu a čtyři desetiny, nováček Charles Pic ztratil o dalších 250 tisícin navíc. 

"Byl to dost perný den. Na tvrdé směsi byl vůz v tréninku hodně dobrý, měl jsem z něho dobrý pocit. Věřil jsem, že jízda na volitelné střední směsi nás ve třetím tréninku vyšvihne nahoru. Z nějakého důvodu jsem se ale trápil. Stejně jako včera vůz úplně ztratil balanc. Na sadě středních gum jsem byl pomalejší než všichni ostatní, byl jsem docela v šoku. Podařilo se mi zajet dvě slušná kola, ale nebylo to ono. Udělal jsem dvě malé chyby, což mě stálo jednu nebo dvě desetiny. Tým opět odvedl výbornou práci, máme za sebou další den bez poruch. Uvidíme, jak se nám povede v závodě," prohlásil Timo Glock.

Charles Pic je stále ve fázi učení. Za daných podmínek je tedy s průběhem soboty vcelku spokojený.

"Byla to pro mě dobrá kvalifikace a vlastně i celý den proběhl v pohodě. Jsem Timovi o něco blíže než v Austrálii, čímž si splňuji cíl, který jsem si stanovil. Myslím, že by to mohlo být o pár desetinek lepší, ale celkově je to pozitivní progres. Myslím, že závod bude velmi náročný. Dnes jsme odjeli jen několik kol, zítra jich bude 56. Stále není jisté, jaké bude počasí, rozhodně to bude zajímavé. Tým dnes odvedl dobrou práci," řekl dvaadvacetiletý Francouz.

HRT

Malý španělský tým prošel přes zimu významnou transformací, a tak vůbec nezakrýval, že pravděpodobně bude uzavírat výsledkové tabulky. Stejně jako loni se do úvodního závodu nekvalifikoval. V Malajsii si ovšem v obou letech napravil reputaci. 

"Povedená kvalifikace. Už v prvních kolech v ranním tréninku jsem cítil, že se vůz o poznání zlepšil. Časy šly výrazně dolů. Oproti včerejšku jsme se zrychlili o více než sekundu a vždy, když vyzkoušíme něco nového, nás to posune kupředu. V kvalifikaci to mohlo být dokonce ještě lepší. Stihl jsem odjet pouze jedno kolo, ale nakonec to stačilo. Důležité bylo se kvalifikovat, což se nám podařilo. Tým dokázal, že v průběhu několika dní umí připravit DRS a vylepšit řízení vozu, včetně dalších aspektů. Udělali jsme velký skok kupředu, na což jsem hrdý. Na závod jsem zvědavý, bude to poprvé, co pojedeme tolik kol v kuse, za daného počasí to nebude jednoduché," řekl Pedro de la Rosa.

Spokojený je také Narajn Kartykejan. Jediné obavy má z možného přehřívání vozu způsobeného malajsijským nesnesitelným dusným vedrem.

"Podmínky na trati se oproti rannímu hodně změnily, povrch byl výrazně kluzčí, nicméně dokázali jsme se kvalifikovat, což byl první cíl, který jsme si pro tento víkend stanovili. Od Austrálie to je posun k lepšímu. Kvůli teplotám jsme museli trochu pozměnit dnešní strategii. Fungovalo to, ale musíme si dávat pozor, aby nás podobné problémy nepotkaly také v závodě a mohli ho dokončit. Bylo by dobré, kdyby pršelo, jelikož pak by se vůz tak nepřehříval, ovšem budeme se pokoušet podat co nejlepší výkon za každého počasí," prozradil pětatřicetiletý Ind.

Další článek: Sauber udělal několik výrazných úprav a odměnou mu byla účast v Q3

22:04 | Tak Norrisův druhý trénink neukončilo předčasně poškození podlahy (i když to měl také), ale problém s pohonnou jednotkou.
17:28 | Klíčové výsledky kvalifikace F2: Cunoda: 1. Mazepin: 2. Shwartzman: 4. Ilott: 9. Schumacher: 18.
17:25 | Schumacher a Nissany kolidovali v kvalifikaci formule 2.
16:58 | Podle Seidla se Sainz testu s Ferrari po Abú Dhabí nemůže zúčastnit. Test je určen pro mladé jezdce. Nakonec sice nastoupí Alonso a zřejmě Buemi a Kubica, ale i tak nebude umožněn start jezdcům, kteří letos závodili.

GP Sachíru

Pátek 4. prosince 2020
1. trénink Russell (54.546)
2. trénink Russell (54.713)
Sobota 5. prosince 2020
3. trénink 15.00–16.00
Kvalifikace 18.00–19.00
Neděle 6. prosince 2020
Závod 18.10