Novější týmy: Nejvýraznější byl opět Kovalainen

Mezi piloty novějších týmů opět zvítězil Caterham v čele s Heikkim Kovalainenem. Za ním se seřadili jezdci Marussii a HRT. Všichni se shodují, že závodění v Maďarsku významně ztěžuje horko.
Novější týmy: Nejvýraznější byl opět Kovalainen

Caterham

Heikki Kovalainen si v kvalifikaci na GP Maďarska vyjel devatenácté místo, jeho týmový kolega Vitalij Petrov skončil dvacátý. 

"Byl to dnes pozitivní den," říká Kovalainen. "Myslím, že jsem v kvalifikaci dostal z auta všechno, co šlo. Z posledního kola mám opravdu radost, protože jsme neudělali žádné chyby. Jsem také potěšen z finálního vyvážení auta." 

Vitalij Petrov má z dnešní kvalifikace radost a věří, že zítra by se jeho týmu mohlo dařit. "Myslím, že v kvalifikaci jsme udělali ta správná rozhodnutí v oblasti strategie, a to hlavně rozhodnutí jet dvě jízdy na měkčích pneumatikách."

Marussia

Charles Pic dojel v kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska na jednadvacátém místě, jeho týmový kolega Timo Glock odstartuje zítra z místa dvaadvacátého.

"Celkem vzato jsem dnes s kvalifikací spokojen," svěřuje se Pic. Jezdec během své první jízdy pociťoval velké vibrace na přední části monopostu. Druhá jízda pro něj byla už lepší, nedokázal při ní však zajet jediné čisté kolo. Na závod se ale Francouz těší, protože ví, že Marussii se v neděli vždycky daří o něco lépe než v sobotu.

Timo Glock po kvalifikaci zrovna nejásá: "Nebyla to z mé strany zrovna skvělá kvalifikace. Mezi třetím tréninkem a kvalifikací udělal tým několik změn na voze, ty však Glockovi nepřišly příliš nápomocné. "V kvalifikaci bylo auto při brzdění a zatáčení znovu nervózní, takže to rozhodně nebyl správný směr, kterým bychom se měli ubírat." Během své první jízdy se jezdec dostal mezi větší množství dalších pilotů, nedokázal tedy zajet rychlý čas. Při druhé jízdě se mu zase blokovalo přední kolo.

HRT

Pedro de la Rosa se kvalifikoval na místě třiadvacátém, jeho týmový parťák Narajn Kartykejan skončil čtyřiadvacátý, tedy poslední.

"Myslím, že to byla dobrá kvalifikace. Jsem šťastný, protože se krůček po krůčku zlepšujeme," míní de la Rosa. Pilot však ví, že zítřejší závod bude s ohledem na velké horko pro všechny jezdce velmi náročný, navíc obtížnost předjíždění na Hungaroringu přirovnává k Monaku. Se současnou formou vozu je ale relativně spokojen: "Máme dobré auto, které je ve vztahu k pneumatikám celkem konzistentní. To je důležité."

Narajn Kartykejan si postěžoval, že vysoké teploty, jež na okruhu dnes panovaly, zapříčinily značné přehřívání jeho monopostu. Tým proto musel vůz lehce přepracovat, tím však auto ztratilo přítlak. "To nás stálo pár desetin," lamentuje Kartykejan.

Diskuze (4) Další článek: Ani Alonsovi ani Massovi se nepodařilo poskládat dohromady ideální kolo