Novější týmy: Nejlepší opět Lotus, Ricciardo porazil d´Ambrosia

Heikki Kovalainen opět nebyl daleko od postupu do druhé části, HRT znovu šlapalo na paty Virginu. Daniel Ricciardo porazil Jérômeho d´Ambrosia a na Tima Glocka ztratil jen 0,1 sekundy.
Novější týmy: Nejlepší opět Lotus, Ricciardo porazil d´Ambrosia

Lotus
Heikki Kovalainen obsadil osmnácté místo. Na postup do druhé části mu chybělo 0,7 sekundy. "Naše závodní tempo nám dává šanci na další skvělý výsledek. Těším se i do Brazílie, kde budeme mít upravené zadní křídlo, které nám při kvalifikaci umožní efektivněji používat DRS a přiblížit se našemu závodnímu tempu," věří Fin. Jarno Trulli zajel navzdory dopoledním problémům s převodovkou devatenáctý čas. "Tým pracoval dobře, závadu opravil a dal mi šanci absolvovat kvalifikaci bez penalizace. Vzhledem k okolnostem je kolo, kterým jsem se dostal před některé své soupeře, celkem dobré," pochvaloval si. Technický ředitel Mike Gascoyne je s výsledkem spokojen. "Důležité je udržet tempo, které prokazujeme už od Singapuru, a projet s oběma vozy cílem bez jakýchkoliv problémů," uvedl. Thierry Salvi z Renaultu připomněl, že díky teplotním změnám bylo třeba upravit mapování motoru, což se podařilo.

Virgin
Dvacátý Timo Glock upozornil, že se mu vůz řídil hůř než včera. "Ráno jsme měli problémy s brzdami. Nevěřil jsem si na jízdu na maximum. Při vjezdech do zatáček se zadní část chovala nepředvídatelně, což bylo obtížné. Kvalifikační kolo bylo dobré a bez chyb. Jsem rád, že jsem před HRT," přiznal Němec. Tým chce nyní zjistit, co se na autě přes noc změnilo. Jérôme d´Ambrosio je o dvě příčky za týmovým kolegou. "Nezajel jsem perfektní kolo, ale nebylo ani špatné. Moje nastavení je orientováno spíše na závod, takže je tu prostor pro zlepšení," věří Belgičan. Trať je podle něj specifická, protože s postupným zapadáním slunce se mění referenční body.

HRT
Daniel Ricciardo byl v kvalifikaci jedenadvacátý. "Věřil jsem, že podám nejlepší možný výkon, ale v trénincích jsme měli určité pochybnoti o nastavení. Vyřešili jsme to a auto bylo dobré. Ve svém posledním kole jsem dokázal zajet svůj nejrychlejší čas. Měl jsem opravdu dobrý první sektor a ve druhém jsem trochu ztratil, protože mě musel pouštět Glock. Možná jsem mohl být před ním," věří jinak spokojený Australan. Vitantonio Liuzzi obsadil příčku třiadvacátou. Ital měl naopak dobrý víkend jen do kvalifikace, s jejímž výsledkem spokojen nebyl. "Po mém druhém výjezdu jsme odhalili poškozený úchyt zavěšení. Auto bylo v levotočivých zatáčkách hodně nedotáčivé, ale zkusil jsem odjet ještě nějaká kola," vzpomínal. Jeho vůz nebyl rychlý a měl problémy s vyvážením. "Je to škoda, protože na této trati jsme mohli dosáhnout našeho nejlepšího kvalifikačního výlsedku. Pokud vše napravíme, můžeme být v závodě konkurenceschopní." V dobrý výsledek věří i šéf týmu Colin Kolles.

Díky penalizaci Pastora Maldonada za použití devátého motoru se všichni výše uvedení jezdci na startovním roštu posunou o jednu příčku dopředu.

Další článek: Jezdci Ferrari na svých obvyklých startovních pozicích

10:10 | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.
18. listopadu | Roman Staněk je aktivní na Instagramu (odkaz) a nově také na Youtube: odkaz

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10