Novější týmy: Marussii vyšla strategie, van der Garde penalizován

Marussii se vyplatila strategie jedné zastávky v boxech s dlouhým úvodním stintem, Caterham měl s pneumatikami problémy, van der Garde dvakrát kolidoval s o kolo rychlejším jezdcem a získal dva tresty.
Novější týmy: Marussii vyšla strategie, van der Garde penalizován

Marussia

Tým z Banbury se dočkal suché Velké ceny Kanady, kterou si přál. Jules Bianchi dojel sedmnáctý, byl rád, že mohl navázat na tempo z počátku víkendu. "Bylo trochu skličující vědět, že plánujeme strategii jedné zastávky a budeme muset jet dlouhý stint na středních pneumatikách, ale byl jsem s inženýry v úzkém kontaktu, pracovali jsme, abychom zajistili pneumatikám potřebnou životnost," popisoval Francouz, který na středních pneumatikách odjel čtyřicet kol. "Bylo dobré přezout na superměkké a udržet pozici. Myslím, že výsledek je potěšující, jsme zpátky tam, kde musíme být. Doufáme, že v Silverstone uděláme další krok."

Max Chilton dojel devatenáctý. Start se mu vydařil, ale v prvním kole přišly problémy. Poté poznal, že strategie funguje dobře. Také on vydržel na středních pneumatikách téměř čtyřicet kol a pochválil inženýry za spolupráci. "Úvodní část druhého stintu probíhala dobře, ale pak jsem se trápil s opotřebením superměkkých pneumatik a nedokázal jsem ubránit pozici před Picem," vysvětlil a dodal, že s výsledkem je přesto spokojen.

Šéf týmu John Booth přiznal, že v úvodu závodu mohla volba strategie vypadat jako chybná, ale následující kola potvrdila správnost rozhodnutí. Za odvedenou práci pochválil jezdce, inženýry i mechaniky. "Můžeme být spokojeni, že jsme udělali pokrok na trati, která pro nás nebyla příliš oblíbená," liboval si.

Caterham

Charles Pic dokončil závod v Montrealu na osmnáctém místě. "Start byl OK, ale v první zatáčce jsem musel jít brzy na brzdy, abych se vyhnul jednomu z vozů před sebou. Ztratil jsem několik míst. Pro druhý stint jsme přezuli na střední pneumatiky, výborně držely. Vyvážení se průběžně zlepšovalo, takže jsme naposledy zastavili v sedmatřicátém kole a mohli jet poslední dlouhý stint," pochvaloval si Francouz, který deset kol před cílem předjel Chiltona. "Dostal jsem instrukce, abych tlačil až do konce. Od té doby jsem z auta nic dalšího nevytěžil a jen jsem se soustředil, abych dojel bez problému."

Giedo van der Garde má za sebou smolný závod, ve kterém získal dvě penalizace, z nichž jedna se mu přenese do dalšího závodu. Nejdříve se dostal do kontaktu s Markem Webberem, který ho předjížděl o kolo a poškodil si o jeho vůz přední křídlo, za kolizi si Nizozemec vysloužil trest deset sekund stop and go. "Chci se Markovi za tento incident omluvit. Občas uděláte chyby, ale důležité je uznat je, poučit se z nich. V závodě jsem měl jinak skvělý start, předjel jsem čtyři vozy. Odstartovali jsme na superměkkých pneumatikách a byli v boxech už v osmém kole. Přezuli jsme na střední, první kola druhého stintu byla OK, ale pak začala klesat teplota gum, nejsem si jistý proč," vzpomínal Nizozemec, kterého po druhé zastávce a následném odpykání trestu naopak potkal problém s přehříváním vozu. "Po penalizaci šla teplota hodně nahoru, musel jsem se téměř hned vrátit, zjistili jsme, že je poškozena ochrana jednoho z chladičů. Krátce poté jsem měl ve vlásence kontakt s Hülkenbergem. Udělal jsem mu místo, ale on přede mnou v brzdné zóně zatočil. Dostali jsme se do kontaktu, to ukončilo můj závod."

Podle komisařů ale van der Garde předtím celé kole nerespektoval modré vlajky a Hülkenberg musel aktivovat KERS i DRS, aby ho předjel o kolo. Nizozemec získal penalizaci pěti míst na startovním roštu "Poučím se z penalizace," ujistil.

Šéf týmu Cyril Abiteboul považuje Velkou cenu Kanady za nevydařenou. "Od začátku víkendu jsme tušili, že závod pro nás bude z několika důvodů obtížný. Při nastavení aerodynamiky jsme nikdy nedosáhli správného kompromisu mezi maximální rychlostí a přítlakem. Strávili jsme nad tím dost času, možná na úkor jiných oblastí, například pneumatik a přizpůsobení se odlišným podmínkám. Naši přímí soupeři zvolili jinou strategii, která se jim vyplatila," uvědomuje si. "Velké opotřebení pneumatik způsobilo, že Giedo viděl svou první modrou vlajku velmi brzy, což přispělo k nešťastným událostem, které jako tým vidět nechceme. Závod v Kanadě radikálně zastavil pozitivní trend, který jsme měli od Bahrajnu. Musíme se k němu před britskou velkou cenou zase vrátit. V nadcházejícím týdnu nás čeká aerodynamický test, doufejme, že máme šanci udělat zlepšení."

Kromě van der Gardeho penalizací byl tým potrestán také pokutou 2000 eur. Jeden ze zaměstnanců totiž přecházel boxovou uličku, když mířil do boxů Daniel Ricciardo.

Další článek: Traťový komisař svým těžkým zraněním podlehl

9:00 | Lewis Hamilton může tento víkend vyrovnat Schumacherův rekord v počtu vítězství. I proto bude Netflix natáčet tento týden právě u Mercedesu.
20:10 | Fernando Alonso navštívil továrnu Renaultu.
21. září | Velká cena Eifelu nebude bez fanoušků. Na Nürburgringu počítají s prodejem 20 tisíc vstupenek. Prodej začne zítra.
20. září | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10