Nejen o titul se závodí. Těsné souboje byly k vidění i na konci pole. Na Kovalainena s Trullim se poprvé v sezoně nemuselo mávat modrou vlajkou, dojeli ve stejném kole jako vítěz. Klidné závody zažily Virgin a HRT.
Lotus
Britsko-malajsijský tým byl ve Velké ceně Japonska opět nejlepší z novějších
stájí. Osmnáctý Heikki Kovalainen se po skvělém startu dokonce posunul na
čtrnácté místo. "Na měkčích pneumatikách auto fungovalo opravdu dobře. Při
safety caru se pole sjelo a pak jsem až do cíle závodil s Jarnem. Celý víkend
bylo auto dobře vyvážené, takže jsem mohl tlačit i na tvrdé směsi," pochvaloval si
Fin, kterého potěšilo, že oba lotusy dojely ve stejném kole jako vítěz a
neviděly modrou vlajku. Devatenáctý Jarno Trulli se svým startem spokojen
nebyl, ale pak se mu podařilo několik předjetí. "Po několika kolech jsem
cítil, že mám problém s převodovkou, ale pak se to srovnalo a po safety caru
jsem se držel Heikkiho. Pro tým je to skvělý výsledek," hodnotil zkušený
Ital. Thierry Salvi z Renaultu upozornil, že tým musel poprvé rozvrhnout
spotřebu paliva na plný počet kol. Šéf týmu Tony Fernandes označil závod za nejlepší v
historii týmu. "Vím, že to říkám o každém, ale tenhle takový opravdu byl.
Dojet ve stejném kole jako mistr světa je velký krok vpřed," liboval si
Fernandes.
Virgin
Timo Glock dojel po startu, při kterém málem trefil Trulliho, dvacátý.
"Vytlačil mě ven, vyjel jsem na trávu a bohužel ztratil pozici. V prvním
stintu jsem uvázl za Jérômem. Byl jsem trochu rychlejší než on," vzpomínal
Němec, který se navíc zdržel v boxech. Pomohl mu až výjezd safety caru a
změna strategie na tři zastávky. "Dokázal jsem se dostat před Jérômeho, ale
bylo to při všech těch modrých vlajkách těžké." Jérôme d´Ambrosio byl spokojen hlavně s první částí. "Nejsem si
jistý, jestli jsme zvolili nejlepší strategii, v boxech jsem ztratil na Tima,
což byla škoda. Na konci jsem byl znovu před ním, měli jsme pěknou bitvu a
nakonec dokázal dojet přede mnou," bilancoval Belgičan.
HRT
Daniel Ricciardo dojel dvaadvacátý. "Můžeme být spokojeni, že jsme dojeli jen
několik desetin za virginy. Jednu chvíli jsem byl před nimi, ale safety car
vyjel v době, kdy se nám to moc nehodilo. Osobně jsem spokojen, nemyslím, že
by to mohlo být lepší," přiznal Australan. "Oproti posledním závodům jsme
udělali dobrý pokrok. Zatímco předtím jsme měli v prvních kolech incidenty,
tentokrát to byl klidný závod." Třiadvacátý Vitantonio Liuzzi toho v pátek a
sobotu díky technickým problémům moc nenajezdil. "Šli jsme do závodu s téměř nevyzkoušeným nastavením.
Hodně se nám opotřebovávaly zadní pneumatiky, především levá. Nemohl jsem s
žádnou sadou odjet moc kol," vysvětloval Ital. "Na začátku to nebylo tak
špatné, dokázel jsem bojovat s jezdci před sebou, ale brzy jsem musel do
boxů. Byla to náročná bitva. Za nejpozitivnější považuji, že jsem dojel do
cíle."