Novější týmy: Klíčové pro ně bylo první kolo závodu

Novější týmy ve Velké ceně Japonska 2013 nečekalo zrovna štěstí. Bianchi a van der Garde se ze závodu odporoučeli už v prvním kole, Pic si pak musel odbýt penalizaci, kterou dostal dřív, než závod vůbec začal.
Novější týmy: Klíčové pro ně bylo první kolo závodu

Marussia

Max Chilton (19. místo): "Obecně vzato byl tohle opravdu pozitivní víkend a jeden z takových, při kterých jsem udělal dobré kroky vpřed. Bylo skvělé kvalifikovat se před všemi třemi svými nejbližšími soupeři, a to poprvé včera. Dneska jsem si pak po většinu závodu držel pozici, takže bylo zklamáním, že jsem o ni přišel jen pár kol před koncem. Byl jsem šťastný ze způsobu, jaký se nám dnešní závod vyvíjel, ale na tvrdší směsi jsem se v posledním stintu hodně trápil a udělal jsem malou chybu, když jsem vyjel mimo trať. To mě znechutilo. Od té chvíle s těmi pneumatikami už nešlo moc dělat pro to, abych se z toho dostal. Ačkoliv jsme ale ztráceli na konci, myslím, že se musíme zaměřit na pozitiva. Auto je mnohem silnější a my jsme v dobré pozici pro boj s caterhamy."

Jules Bianchi (závod nedokončil): "Po tom všem si myslím, že tenhle víkend byl prostě předurčen k tomu, aby šlo všechno proti mně. To je škoda, protože Suzuku miluju. Udělali jsme všechno, co jsme mohli, abychom se probojovali zpátky, a já jsem si byl jistý způsobem, jakým jsme k závodu přistupovali. Bohužel už ale v první zatáčce úvodního kola do mého zadního křídla narazil van der Garde. To mě vymrštilo z trati do kačírku. Opravdu není víc co říct, kromě mého poděkování týmu za spoustu jejich tvrdé práce tento víkend. Budeme zpátky, abychom si v Indii, doufejme, počínali líp, protože dobré známky ohledně vozu tu rozhodně jsou."

 

Caterham

Giedo van der Garde (závod nedokončil): "Můj start byl ok, ale při nájezdu do první zatáčky jsem byl zmáčknut mezi oba vozy Marussie, takže jsem neměl kam uhnout. Přišel jsem o přední křídlo při kontaktu s Bianchim a pak se auto už jen řítilo dopředu a narazilo do zdi. Byl to docela tvrdý náraz, ale já jsem v pořádku. Je to celé ale samozřejmě zklamání. Byl to však jenom závodní incident a takové věci se občas stávají. Teď se přeorientujeme na Indii a budeme se snažit o lepší víkend a o lepší zbytek sezony."

Charles Pic (18. místo): "Měl jsem dobrý start, ale rozhodli jsme se, že si penalizaci průjezd boxy ušetříme až na konec prvního kola. Pak jsem musel ostatní dohánět. Mým cílem bylo předjet Chiltona. Skončil jsem přes dvacet sekund před ním, což je maximum, v jaké jsme mohli dneska doufat. První stint jsem odjel na tvrdé směsi pneumatik, která držela dobře. Měl jsem tedy všechno pro to, abych na to už od začátku mohl tlačit, takže jsem se snažil zmenšit tu mezeru tak moc, jak jsem mohl. Poprvé jsme stavěli v kole sedmnáctém. Druhý stint jsem strávil na nových pneumatikách měkčí směsi. Moje tempo na nich bylo dobré, a to až do druhé zastávky v kole pětatřicátém. Při posledním stintu jsme použili další set tvrdých pneumatik a já jsme se tak dostal jedenáct sekund za marussii. Tlačil jsem na to hodně a mezeru jsem snížil na osm sekund, to bylo jedenáct kol před koncem. Stahoval jsem ho asi sekundu na kolo a pět kol před koncem závodu jsem ho předjel. Nakonec jsem tedy dojel osmnáctý. Musím říct, že z toho mám opravdu radost, když beru v úvahu čas, který jsem ztratil během prvního kola. Myslím, že je dnešek férovým výsledkem vzhledem k práci, jakou tým odvedl. Je to taky důkaz toho, že boj nikdy nevzdáváme." 

Po prošetření kolize z úvodního kola závodu se stewardi rozhodli pro tentokrát neudělit žádné tresty. Stejně jako piloti samotní se na celou údálost dívají jako na nešťastný závodní incident.


Další článek: Je po všem, ví Alonso. Vettelův titul je jen otázkou času

14:33 | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.
10:43 | 45. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec Williamsu či McLarenu a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya... toho času v Le Mans.
22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)