Novější týmy: Kartykejan hájí své počínání před Vettelem

Piloti Caterhamu vrátili Marussii porážku z kvalifikace a vyhráli klání slabších týmů. Spokojeni ale nakonec byli všichni, včetně jezdců HRT.
Novější týmy: Kartykejan hájí své počínání před Vettelem

Caterham

Vitalij Petrov (17.): "Z mé strany bych řekl, že víc jsem z vozu nemohl dostat, takže musím být spokojen. Start byl úplně bláznivý, všichni se na studených pneumatikách řítili do první zatáčky a mnoho monopostů se dostalo mimo trať. Podařilo se mi tím chaosem projet čistě a jakmile se mi zahřály pneumatiky, celkem bez problémů jsem ujel vozům za mnou. Plánovali jsme jet pouze na jednu zastávku v boxech a vycházelo to perfektně. Kluci mě s tvrdými pneumatikami odbavili za okamžik, takže to proběhlo přesně podle našich představ. Degradace pneumatik byla velice nízká. Už v pátek nám bylo jasné, že opotřebení tu nebude dělat problémy. Když nepočítám vibrace brzd, které mě trápily v poslední třetině závodu, bylo to takřka bezvadné odpoledne."

Heikki Kovalainen (18.): "Byl to jeden ze závodů, ve kterých jsme z naší techniky vymačkali vše. Celý víkend jsem se potýkal s nedostatečně zahřátými předními pneumatikami, což byl případ i několika prvních kol závodu. Na startu jsem získal jednu pozici a poté jsem poměrně snadno předjel Glocka. Pak už to bylo jen o kontrolování rychlosti a dojetí do cíle. Zastávka proběhla v pohodě, mechanici odvedli fajnovou práci. Snad až na potíže s pneumatikami to v podstatě nemohlo být lepší."

Heikki Kovalainen a Timo Glock byli po závodě vyšetřováni komisaři. Důvodem byl kontakt mezi oběma jezdci ke konci závodu. Kovalainen se v patnácté zatáčce protlačil před Glocka, ovšem za cenu ťukance. Komisaři nicméně rozhodli, že se jednalo o závodní incident a žádný represivní krok nezvolili.

Marussia

Timo Glock (19.): "V závodě jsme byli silní, ačkoliv jsme trochu doufali ve víc. První kolo bylo poněkud chaotické. Dvakrát jsem přišel o kontrolu nad vozem. Kvůli tomu mě předjel Vitalij. Nebylo jednoduché se ho držet, jelikož měl výhodu v podobě KERS. Pak se přede mě dostal i Heikki a byla to stejná story - nejdřív ujížděl, poté jsem se zase přibližoval. Do boxů jsme zajeli trochu dříve, abychom zkusili porazit Caterham díky strategii. Bohužel nakonec do pitlane vjeli ve stejnou dobu. V pozdější části závodu jsem Heikkiho předjel ve dvanácté zatáčce, ovšem o chvíli později se potopil do zatáčky a trochu mě vystrčil mimo trať. Naše závodní rychlost byla opravdu dobrá. Je to jen jedno z několika pozitiv, která si z Austinu odvážíme. Také se nám daří držet si desáté místo v Poháru konstruktérů. Udělali jsme si velice pozitivní obrázek a těšíme se, že i v Brazílii pojedeme na maximum. Konečně můžeme říci, že za sebou máme dobrý víkend. Závodní tým se svou prací vyrovnal úsilí týmu v továrně a podařilo se nám posunout se i v závěrečné fázi sezony kupředu."

Charles Pic (20.): "Byl to pěkně perný závod, musím říct. V první zatáčce jsem se nevyhnul kontaktu a pak byl vůz mírně nedotáčivý. Nyní už víme, že to bylo v důsledku poškození předního přítlačného křídla. Ve druhém stintu nebylo vzhledem k nepřetržitým modrým vlajkám vůbec snadné udržet pneumatiky v provozní teplotě. Stálo nás to čas. Po progresu, který jsme tu podnikli, je to trochu zklamání. Kvalifikace napovídala, že naše závodní rychlost by mohla být velmi konkurenceschopná. Ke konci závodu jsem se naštěstí trochu vzpamatoval a zajel jsem náš nejrychlejší čas. Byla to taková hezká tečka za tímto závodem. Nyní se budeme soustředit na poslední závod, který se pojede v Brazílii. Zkušenost ze Spojených států jsme si moc užili. Celý tým odvedl dobrou práci."

HRT

Pedro de la Rosa (21.): "Celkově to byl pozitivní závod. Vůz fungoval bez problémů a pneumatiky pracovaly lépe, než jsme po pátku předpokládali. Start byl dobrý a na první sadě pneumatik jsem jel naplno. Možná jsem to ale trochu přehnal, protože se mi v půlce závodu přední obutí začalo drolit. Po přezutí na tvrdou směs to ale zase bylo v pohodě. Pět kol před koncem se mi zlomila část sedadla. Bál jsem se, že budu nucen odstoupit, ale podařilo se mi zvyknout si na jiný posez v kokpitu a nakonec jsme viděli cíl. Bylo to důležité jak pro mě, tak i pro celý tým. Nyní je čas dívat se dopředu a soustředit se na Brazílii."

Narajn Kartykejan (22.): "Atmosféra tu byla báječná a nakonec byl i závod jako takový dobrý. V pátek byly naší největší slabinou teploty pneumatik, včera už to bylo o něco lepší a v závodě už to bylo bez problémů. Start byl čistý a naším hlavním úkolem bylo dojet do cíle, což se podařilo. Zvládli jsme to bez potíží a na obou směsích jsme vykazovali slušnou rychlost. Těšíme se na závod v Brazílii, kde chceme odvést dobrou práci a ukončit sezonu na výši."

Kartykejan musel po závodě rovněž čelit dotazům ohledně okamžiku, kdy měl údajně pozdržet Sebastiana Vettela. Pilot Red Bullu si po předjetí Lewisem Hamiltonem do rádia stěžoval, že to byl právě indický pilot, kvůli kterému se Hamilton dostal tak blízko, že mohl zaútočit. Kartykejan nicméně žádnou vinu necítí:

"S Charliem (Whitingem - pozn. redakce) jsem mluvil už před závodem, protože mi bylo jasné, že taková situace může nastat. V té inkriminované části trati není možné uvolnit místo, aniž byste vyjeli mimo trať. Charlie řekl, že je naprosto v pořádku, když mezi třetí a sedmou zatáčkou nebudeme uhybat, takže věřím, že jsem neprovedl nic špatného. Jakmile jsme z této sekce vyjeli, okamžitě jsem ho pustil. Předjel mě na výjezdu ze sedmé zatáčky. Nebylo kde uhnout. Jezdit jen tak mimo trať přeci nemáme povoleno. Pokud si bude (Vettel) stěžovat, bude to velmi špatné."

Další článek: Střed pole: V Austinu dosáhl na body Hülkenberg a oba williamsy

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web
12. srpna | Týmy formule 1 musí během léta na dva týdny uzavřít továrny. Většina týmů si zřejmě vybírá přestávku ode dneška.
8. srpna | Mexiko zůstane ve F1 nejméně do roku 2022.