Vozy týmu Hispania Racing Team se i přes obavy po volných trénincích dokázaly kvalifikovat do GP USA. Z novějších týmů se v kvalifikaci nejlépe dařilo Marussii, která porazila Caterham.
Caterham
Vitalij Petrov si v kvalifikaci na Velkou cenu USA vyjel jednadvacáté místo, jeho týmový kolega Heikki Kovalainen místo dvaadvacáté.
"Kvalifikace určitě nešla podle našich představ," zněla první slova Vitalije Petrova po dnešním klání. "V každém kole jsem měl problém s provozem na trati a nebyl jsem schopen zajet čisté kolo. I bez toho jsme se tu ale celý víkend trápili s pneumatikami, což se dnes jen potvrdilo. Bylo pro nás špatně načasované to, jak vůz HRT zastavil na trati přesně ve chvíli, kdy jsme Heikki a já jeli své nejrychlejší kolo. Uvízli jsme tak mezi nimi. Tohle ale nemůžete plánovat, takže potřebujeme hodit dnešek za hlavu a doufat, že zítra budeme silnější," říká s nadějí v hlase Rus.
"Dneska se nám to nepovedlo, je to prosté," komentoval kvalifikaci Heikki Kovalainen. "Přišli jsme sem s plánem, který nefungoval, a bohužel jsme oba, Vitalij i já, nebyli schopní dostatečně zahřát pneumatiky, abychom z nich dostali to nejlepší. Nezvládli jsme ani zacpanou trať tak, abychom zajeli čisté kolo," zalitoval Fin.
Marussia
V ruském týmu mají důvody být spokojení. Marussia se v dnešní kvalifikaci z novějších týmů umístila nejlépe. Timo Glock si zajistil devatenáctou startovní pozici, Charles Pic skončil dvacátý.
"Další pozitivní den. Řekl bych, že jsme se soustředili na správné věci. Třetí trénink byla výzva, je velice těžké tu zajet čisté kolo. V kvalifikaci jsem se nejdříve cítil dobře, ale ke konci se záď vozu začala chovat podivně. Myslím, že jsme mohli být ještě rychlejší, jelikož pneumatiky fungovaly kolo od kola lépe a lépe. Kvůli žlutým vlajkám jsme ale neměli šanci na výrazné zlepšení," popsal kvalifikaci ze svého pohledu Glock.
Sobotu si pochvaloval také Pic: "Byla to dobrá kvalifikace, nejdůležitější je, že máme oba vozy před Caterhamem. Pokud bychom měli zajít do detailů, je pravda, že jsem ráno přišel o čas na trati, za což mohl incident s Pérezem. V kvalifikaci jsme určitě měli na víc, ale ke konci Q1 jsme se zamotali do provozu. Přestože naše nastavení není plně optimalizované, můžu říct, že jsem s naší pozicí opravdu spokojený."
HRT
Oba vozy HRT se i přes veškeré obavy dokázaly do Grand Prix USA 2012 kvalifikovat. Pedro de la Rosa tak zítra odstartuje ze třiadvacátého místa, Narajn Kartykejan z místa čtyřiadvacátého.
Pedro de la Rosa výsledkem kvalifikace rozhodně není nadšen, přiznává však, že při včerejším a dnešním tréninku na tom HRT bylo ještě hůř. "Konečně jsem začal cítit, jak pneumatiky začínají fungovat," popisoval pokrok v dnešní kvalifikaci pilot. "Celý víkend jsme měli problém s tím, abychom je dostali na správnou teplotu, teď jsme toho konečně dosáhli." Další problém de la Rosa vidí ve vyvážení vozu, které dnes nebylo ideální.
Narajn Kartykejan si stejně jako jeho týmový kolega ve svém tiskovém prohlášení postěžoval na přivedení pneumatik do pracovní teploty. Jeho největším problémem však bylo něco jiného: "Myslím, že jsme se během posledních kol pořád mohli zlepšit, auto ale najednou zastavilo." Technická závada se vyskytla při čerpání paliva do motoru, důkladněji ji tým teprve bude analyzovat. Pro zítřejší závod by to však problém být neměl.