Novější týmy: Chilton porazil oba caterhamy

Souboj novějších týmů vyhrál v kvalifikaci na Velkou cenu Japonska 2013 Max Chilton. Jules Bianchi a Charles Pic si na startu do nedělního závodu musí ještě odpykat penalizaci z minulého závodu.
Novější týmy: Chilton porazil oba caterhamy

Marussia

Max Chilton (19. místo): "Jsem strašně rád, že jsem nás dokázal v kvalifikaci dostat před oba caterhamy, a to poprvé od Číny. Už jenom porazit jednoho by byl úspěch, ale porazit oba, Pica i van der Gardeho, je opravdu neuvěřitelné a ukazuje to, jak moc bojechtivosti je v této fázi sezony v nás všech. Pro nás tenhle víkend zatím nebyl moc přímočarý a opouštět boxy po červené vlajce, kdy zbývaly už jen necelé tři minuty do konce první části kvalifikace, se zdálo být hodně těžkým úkolem. Podmínky na trati se v té době hodně změnily a vítr nám všechno hlavně v prvním sektoru dost ztěžoval. Dal jsem tomu ale všechno a moje kolo bylo tak dobré, jak jsem jen po sobě mohl chtít. Opravdu se teď těším na svoji první Velkou cenu Japonska v Suzuce a doufám, že tuhle rychlost dokážeme přenést i do zítřejšího závodu. Pochvalu si zaslouží všichni v našem týmu."

Jules Bianchi (22. místo): "Pro tým je opravdu dobrým úspěchem to, že má vůz zpátky tam, kde jsme schopni být, tedy porážet caterhamy. To je pozitivní pro zbývající závody. Zatím to tu bylo už od prvního tréninku jenom trápení. Dosud jsem tady odjel jen 33 kol, a to většinu z nich dneska ráno. Zatím jsme se ani nedokázali vrátit tam, kde jsme tak dobře začínali v pátek odpoledne. Musíme se navíc soustředit hlavně na závod. Kvalifikace mi zrovna moc nevyšla. Původně jsme plánovali zajet jen jednu jízdu na měkčí směsi, ale kvůli červeným vlajkám bylo moje kolo zničeno. Závod bude také těžký, protože z poslední řady bude hodně co dělat. Pozitivní ale je, že tým odvedl fantastickou práci při stavění auta, čímž mi umožnili dostat se tak blízko k van der Gardemu v tak krátkém čase, což je samo o sobě úspěch. Doufám, že na tom budeme zítra stavět a že tak budeme mít lepší závod."

 

Caterham

Giedo van der Garde (21. místo): "Začali jsme kvalifikaci se třemi měřenými koly na střední směsi pneumatik a mně se při tom nepodařilo najít potřebnou rychlost. Trať byla zrovna hodně plná a nebylo tam moc volného prostoru. Vůz byl ale v prvním kole nejrychlejší, takže jsme zajeli jen jedno měřené kolo při druhé jízdě. Když jsem vyjel, zrovna se objevily červené vlajky, takže jsem se musel znova vrátit. To znamenalo, že budeme mít problémy s pneumatikami, až se kvalifikace restartuje. Když začala znova, hned jsem vyjel, ale pneumatiky už byly ojeté, takže jsem z nich nemohl dostat všechno. Pořád je tu ale několik penalizací, které znamenají, že závod začneme na vyšší pozici. Pokud se mi povede znovu odstartovat tak jako minule, jsem si jistý, že v závodě můžeme být tam, kde být chceme."

Charles Pic (20. místo): "Při mé první kvalifikační jízdě jsme vyjeli na střední směsi, abychom zajeli tři měřená kola. Vůz vypadal líp. Během polední pauzy jsme totiž udělali několik změn a vyvážení se tím hodně změnilo. První jízda byla ok, ale ke konci kvalifikace ještě bylo co zlepšovat, takže jsme se rozhodli ještě pro druhou jízdu. Hned po výjezdu se ale objevila červená vlajka, takže jsme se museli vrátit. Měli jsme pořád ale dostatek času pro jedno další kolo. Bohužel jsme ale po restartu neměli ve zbylém čase na trati dostatek prostoru, takže ačkoliv jsem byl o čtyři desetiny rychlejší než při svém posledním rychlém kole, zasekl jsem se za jiným autem a nedokázal jsem svůj čas už víc vylepšit. To je samozřejmě škoda."


Další článek: Webber zajel poprvé v sezoně pole position, Vettela zlobil KERS

14:41 | Roman Staněk skončil ve své první kvalifikaci ve F3 na 10. místě se ztrátou 3 desetin na pole position, které získal Sebastian Fernandez.
13:21 | Sezóna ještě ani pořádně nezačala a Giovinazzi už nasazuje druhou elektroniku řídicí elektroniky.
12:46 | Red Bull potvrdil, že bude mít na FIA dotazy ohledně systému DAS. Mercedes ho v prvním tréninku použil.
10:24 | Roman Staněk ve svém prvním tréninku ve F3 na osychajícím Red Bull Ringu na skvělém třetím místě z 30 jezdců! A navíc 27 kol, nejvíce ze všech.

GP Rakouska 2020

Pátek 3. července 2020
1. trénink Hamilton (1:04.816)
2. trénink Hamilton (1:04.501)
Sobota 4. července 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 5. července 2020
Závod 15.10