Novější týmy: Caterham pokutován za špatně upevněnou pneumatiku

Tři ze čtyř pilotů novějších týmu dokázali dovézt své monoposty do cíle GP Španělska 2013. Nepoštěstilo se to jen van der Gardovi, kterému mechanici špatně upevnili kolo. Tým byl po zásluze potrestán.
Novější týmy: Caterham pokutován za špatně upevněnou pneumatiku

Marussia

Jezdci Marussie skončili ve Velké ceně Španělska na posledních dvou místech. Jules Bianchi byl v cíli klasifikován jako osmnáctý, jeho týmový kolega Max Chilton jako devatenáctý.

Jules Bianchi sice dobře odstartoval, pak se ale připletl do úvodní tlačenice, v níž si poškodil přední přítlačné křídlo, a musel tak už ve druhém kole nuceně zajet k mechanikům do boxů. Tento incident tedy donutil tým změnit u Francouze strategii ze tří zastávek v boxech na čtyři. "Myslím, že jsme se pak ale dobře vzpamatovali. Kdybychom bývali neměli ten jeden pitstop navíc, mohli jsme bojovat s Bottasem. Náš čas na kolo byl rychlejší než jejich a mně se v posledním stintu podařilo snížit ztrátu na něj na osm sekund. Můj nátlak ale začal poškozovat pneumatiky tak moc, že jsem musel vycouvat, abych se mohl soustředit už jen na to, jak dovézt auto do cíle," vysvětlil rodák z pátého nejlidnatějšího města Francie.

Max Chilton oproti svému týmovému kolegovi naopak odstartoval velmi špatně, navíc ho pak zdržel problém při jedné z jeho tří zastávek v boxech. "Je pro mě zklamáním, že jsem měl tak problematický start do závodu," posteskl si britský pilot. "Co je ale povzbuzující, to je můj čas na kolo, když jsem měl před sebou volný prostor. Hodně mě to těší, jsem rád, že jsem mohl předvést víc ze své skutečné rychlosti, než jsem mohl předvést v posledních několika závodech." 

Caterham

Caterham dokázal do cíle Velké ceny Španělska 2013 dovézt jen jeden ze svých vozů. Charles Pic si totiž vyjel nejlepší umístění mezi piloty novějších týmů ve španělském závodě. Jeho týmovému kolegovi van der Gardemu mechanici v boxech špatně upevnili kolo, které se mu poté na trati uvolnilo, čímž pro nizozemského jezdce závod skončil. Tým pilotovi hlásícímu do vysílačky problémy nařídil, aby opatrně dojel zpět do boxů, místo toho, aby mu přikázal okamžitě vůz odstavit u tratě. Tím si také Caterham vysloužil pokutu deset tisíc euro.

"Je samozřejmě škoda, že můj závod dneska skončil tak, jak skončil, někdy se ale takové věci stávají," nechal se slyšet Giedo van der Garde. "Dobře jsem odstartoval a pak jsem během prvního stintu dokonce bojoval s Buttonem a oběma williamsy. Auto vypadalo skvěle, rozhodně jsem předváděl to nejlepší z dosavadního průběhu sezony. Když jsem podruhé zastavil u mechaniků, cítil jsem pak velmi brzy, že je nějaký problém na levém zadním kole. Pak najednou kolo odpadlo. Snažil jsem se dovézt vůz do boxů, abychom zjistili, jestli můžu pokračovat. Jakmile se na to tým podíval, bylo jasné, že musím auto odstavit," objasnil zklamaný pilot.

"Ze svého dnešního výkonu mám opravdu radost," jásal Pic. "To, že jsme skončili sedmnáctí, ještě nic neznamená, ovšem to, že jsme skončili těsně za jedním z vozů Williamsu, ukazuje, jakého pokroku jsme tento víkend dosáhli," dodává spokojený Francouz.

Další článek: Button doufá, že výsledek je počátkem vzestupného trendu

14:49 | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.
13:42 | Stále se řeší situace okolo Turecka, ve kterém se sice epidemická situace zlepšuje, ale platí přísné cestovní restrikce po návratu do Velké Británie. Ve hře je prohození závodu s Baku.
8. května | Podle Norrise mu Mazepin ovlivnil celou kvalifikaci. V Q1 musel nasadit druhou sadu pneumatik, v Q3 pak kvůli tomu jel první pokus na starých pneumatikách.
8. května | Poslední Nikita Mazepin dostal penalizaci 3 míst za zdržení Norrise v první části kvalifikace.