Novější týmy: Bianchi opět porazil caterhamy

Novější týmy: Bianchi opět porazil caterhamy

Marussia i Caterham zažily až na Picův nezaviněný incident v depu celkem poklidný závod. Zeleným vozům se lépe dařilo na přechodných gumách, červeným na suchých. Nejlepší byl třináctý Bianchi.

Marussia

Jules Bianchi byl v Sepangu opět nejlepším z pilotů novějších týmů. Do cíle dojel na třináctém místě, z výsledku byl nadšený. "Doufám, že v tomto trendu budeme pokračovat. Nebyl to jednoduchý den, život jsme si udělali těžší nepříliš dobrým startem a prvním kolem, což ovlivnilo první část závodu," vzpomínal Francouz, kterého koncem prvního stitnu brzdil Giedo van der Garde. Až od osmnáctého kola měl před sebou volno, navíc se mu dařilo udržet za sebou Pastora Maldonada. "Je to důkaz, že máme auto, se kterým s nimi můžeme v budoucnu bojovat. Jsou tu věci, ze kterých se můžeme poučit a zlepšit je, ale oproti Melbourne jsme udělali pokrok a musíme dál tlačit."

Naopak šestnáctý Max Chilton byl zklamaný. Rovněž ztratil na startu a následně za oběma caterhamy, takže musel velmi brzy uhýbat soupeřům rychlejším o celé jedno kolo. "Výkonnost vozu i moje tempo tu jsou, ale ještě budeme mít práci, abychom to dali dohromady a každou část závodu zlepšili na maximum, včetně zvládání modrých vlajek. Jsem si jistý, že když se budeme dál soustředit, v Číně budeme silnější, tým odvedl dobrou práci," pochvaloval si Angličan.

Šéf stáje John Booth je rovněž spokojen s pokrokem, který tým předvádí, ale varuje, že ztráta na střed pole je stále velká. "Víme, že potřebujeme několik desetin, abychom s nimi závodili," dodal.

Caterham

Piloti malajsijského týmu se v domácí velké ceně týmu vměstnali mezi jezdce Marussie. Charles Pic dojel čtrnáctý. Start se mu vydařil, stejně jako úvodní stint na přechodných pneumatikách. Při první zastávce do něj ale najel krajan Jean-Eric Vergne, který zrovna vyjížděl ze svého boxu. Pic tak musel společně s pneumatikami měnit i nos. "Chlapi odvedli brilantní práci, ztratil jsem jen asi dvacet pět sekund. Jsou to věci, které mechanici standardně trénují, což se vyplatilo," pochvaloval si, nicméně dodal, že incident ho zřejmě připravil o lepší výsledek. "I když je to frustrující, je pozitivní vidět, jak každý zareagoval, pořád jsme dál tlačili. Auto se chovalo dobře, nebýt těch potíží, jsem si jistý, že by výsledek vypadal jinak."

Giedo van der Garde dojel o jednu příčku za svým týmovým kolegou. Také jemu vyšel start i úvodní stint na přechodných pneumatikách. Nizozemce sice postihl defekt levé přední gumy, ale v té době už se chystal do boxů, takže moc neztratil. "Závod byl pak OK, měli jsme dobré vyvážení, auto se na středních i tvrdých pneumatikách chovalo lépe než včera, nebyl jsem tak přetáčivý, ale pořád máme nějakou práci s přetáčivostí při vjezdu do zatáček," uvedl nováček, který chce zlepšit výkonnost také v kvalifikacích. Své mechaniky pochválil za skvělou práci v boxech, díky které se udržel před Chiltonem.

Šéfovi týmu Cyrilu Abiteboulovi se líbil výkon obou jezdců i všech mechaniků, ocenil, že v obou závodech dojely do cíle oba vozy. Upozornil ale na jiné problémy, kterým stáj musela čelit. "Měli jsme potíže s nefungující vnitřní komunikací, občas se nám zasekávala telemterie a spadl nám software na mapování závodu," bilancoval. "Tyto věci jsou v pozadí a přestože přímo neovlivňující výkonnost aut, nepomámá nám to. Ujistíme se, že do Číny bude vše opraveno." I když v prvních třech závodech tým podle Abiteboula používá hybrid loňského a letošního vozu, pořád je blízko pozicím, kde se chce pohybovat. "Úpravy, které mají přijít, se nám vyplatí," dodal.

Doporučujeme

Články odjinud