Nové vozy budou zatraceně rychlé, říká Hülkenberg

Nico Hülkenberg je rezervním jezdcem Astonu Martin a vyzkoušel si nový vůz na simulátoru.

Nové vozy mají usnadnit předjíždění. Špinavý vzduch za nimi by měl být menší, takže bude snadnější vůz sledovat. Na druhou stranu se očekává, že vozy budou pomalejší. Jednak kvůli nové aerodynamice, větší hmotnosti i změně paliva. Nico Hülkenberg si vůz vyzkoušel na simulátoru a vidí to trochu jinak.

Bottas jde proti proudu. Nový vůz podle něj není tak odlišný od toho současného

Bottas jde proti proudu. Nový vůz podle něj není tak odlišný od toho současného

„Cílem nových pravidel bylo spíše to, aby byly vozy o něco pomalejší, náročnější na řízení, aby se více zaměřovaly na jezdce, kteří mohou vytvořit rozdíl, než aby dominoval výkon vozu a aerodynamika,“ napsal Hülkenberg v článku na LinkedIn.

„Podle mých prvních zkušeností jsou však nová auta zatraceně rychlá a ne nutně pomalejší než předešlá generace. Ani zážitek z jízdy se příliš nezměnil, alespoň v simulátoru.“

Hülkenberg doufá, že ho letošní závody příjemně překvapí.

„V simulátoru jsou rychlosti v zatáčkách extrémně vysoké, takže riziko špinavého vzduchu tady stále je a pro mě je těžké si představit, že bude snadné při těchto rychlostech sledovat jiné auto. Každopádně doufám, že budeme pozitivně překvapeni. Jakmile začnou předsezónní testy, jezdci a týmy zjistí, jak se auta na trati skutečně chovají.“

„Těším se také na to, který tým a jezdec začne nejlépe. Tady se bude oddělovat zrno od plev a právě ti, kteří se rychle učí, rychle se adaptují a dobře se přizpůsobí novým podmínkám, budou zpočátku v popředí. Později v průběhu roku se může situace změnit, protože všechny čeká mnoho učení.“

„Vývojový závod v tak dlouhé sezóně pořadí změní. Na předpovědi je příliš brzy, i když bych byl velmi překvapen, kdyby se nejlepší týmy z předchozích let neocitly blízko čela.“

Další článek: Za mou pomalou adaptaci na Red Bull může omezený čas pro přípravu, říká Pérez