Nové vedení McLarenu: Gil de Ferran a Andrea Stella

Eric Boullier skončil v pozici závodního ředitele McLarenu. Woking tuto pozici neobsadí, ale změní strukturu. Kdo a jak nyní vede tým?

Ve vedení McLarenu jsou dvě nová jména, i když minimálně v jednom případě není tak nové.

Do vyšší pozice byl přesunut Andrea Stella, který působil dříve u Ferrari jako hlavní inženýr Fernanda Alonsa. K McLarenu přestoupil společně s ním v roce 2015. 

„Andrea je tam, aby maximalizoval víkend,“ řekl Zak Brown. 

Stella srovnal Schumachera, Räikkönena a Alonsa

Stella srovnal Schumachera, Räikkönena a Alonsa

Druhou postavou je Gil de Ferran. Bývalý závodní jezdec je vítězem Indy 500 a šampionem CART. „Gil je je tam kvůli sportovnímu kontextu, aby maximalizoval výkon týmu a jezdců,“ uvedl Brown. 

Brazilec už dříve působil jako konzultant McLarenu, věnoval se mladým jezdcům a předpokládá se, že může sehrát důležitou roli při vstupu McLarenu do IndyCar. Byl to právě de Ferran, který vloni pomáhal Alonsovi při jeho debutu v Indy 500.

Na druhou stranu je dobré zdůraznit, že de Ferran není žádný „americký jezdec“ s nulovou zkušeností z F1. V letech 2005 až 2007 působil u týmů BAR a Honda. 

De Ferran je brazilského původu, ale má i francouzské kořeny. Narodil se v roce 1967 v Paříži. Mimochodem, v roce 1991 závodil v britské F3, kde skončil třetí za Barrichellem a Coulthardem. 

„Před několika měsíci jsme Gila přivedli, když jsme zjistili, že bychom pravděpodobně mohli využít někoho s Gilovou sportovní zkušeností, abychom co nejlépe využívali naše jezdce a inženýry," řekl Brown. „V té době jsme neplánovali, že bude v této roli.“

Třetí důležitou postavou je Simon Roberts. Generální ředitel společnosti McLaren Racing, bude dohlížet na výrobu, inženýrství a logistiku.

Další článek: Eric Boullier rezignoval na funkci závodního ředitele McLarenu

16:10 | Verstappen doufá, že se letos vyhne penalizacím za překročení komponent pohonné jednotky.
24. února | Problém na motoru, který potkal Vettela během testů, podle Ferrari nebyl vážný. V Maranellu zjistili, že šlo o problém s mazacím systémem.
22. února | Zandvoort před pěti dny. Za pár dní má být hotovo... odkaz
22. února | Podle Lea Turriniho Binotto a Ferrari neblafují. Aerodynamický balíček SF1000 nefunguje. Stále trpí problémy z loňského roku, nedotáčivostí a horším výkonem. Na příští týden chystá tým změny.

Předsezónní testy

První
19. února Hamilton (1:16.976)
20. února Räikkönen (1:17.091)
21. února Bottas (1:15.732)
Druhé
26. února 09.00–18.00
27. února 09.00–18.00
28. února 09.00–18.00