Nové vedení McLarenu: Gil de Ferran a Andrea Stella

Eric Boullier skončil v pozici závodního ředitele McLarenu. Woking tuto pozici neobsadí, ale změní strukturu. Kdo a jak nyní vede tým?

Ve vedení McLarenu jsou dvě nová jména, i když minimálně v jednom případě není tak nové.

Do vyšší pozice byl přesunut Andrea Stella, který působil dříve u Ferrari jako hlavní inženýr Fernanda Alonsa. K McLarenu přestoupil společně s ním v roce 2015. 

„Andrea je tam, aby maximalizoval víkend,“ řekl Zak Brown. 

Stella srovnal Schumachera, Räikkönena a Alonsa

Stella srovnal Schumachera, Räikkönena a Alonsa

Druhou postavou je Gil de Ferran. Bývalý závodní jezdec je vítězem Indy 500 a šampionem CART. „Gil je je tam kvůli sportovnímu kontextu, aby maximalizoval výkon týmu a jezdců,“ uvedl Brown. 

Brazilec už dříve působil jako konzultant McLarenu, věnoval se mladým jezdcům a předpokládá se, že může sehrát důležitou roli při vstupu McLarenu do IndyCar. Byl to právě de Ferran, který vloni pomáhal Alonsovi při jeho debutu v Indy 500.

Na druhou stranu je dobré zdůraznit, že de Ferran není žádný „americký jezdec“ s nulovou zkušeností z F1. V letech 2005 až 2007 působil u týmů BAR a Honda. 

De Ferran je brazilského původu, ale má i francouzské kořeny. Narodil se v roce 1967 v Paříži. Mimochodem, v roce 1991 závodil v britské F3, kde skončil třetí za Barrichellem a Coulthardem. 

„Před několika měsíci jsme Gila přivedli, když jsme zjistili, že bychom pravděpodobně mohli využít někoho s Gilovou sportovní zkušeností, abychom co nejlépe využívali naše jezdce a inženýry," řekl Brown. „V té době jsme neplánovali, že bude v této roli.“

Třetí důležitou postavou je Simon Roberts. Generální ředitel společnosti McLaren Racing, bude dohlížet na výrobu, inženýrství a logistiku.

Další článek: Eric Boullier rezignoval na funkci závodního ředitele McLarenu

14:18 | Poznámky ředitele závodu v 11:51: Traťové limity v první a druhé zatáčce. Poznámky ředitele závodu v 13:49: ... a ještě 13, 14 a 15.
9:14 | Podle předpovědi počasí má být v Barceloně během víkendu lehce přes 20 stupňů, v neděli by mohlo pršet.
5. května | Podle italských médií Ferrari novou podlahu do Španělska nepřiveze. V Portugalsku testovaná podlaha měla být jen testovací pro potvrzení dalšího směru vývoje.
4. května | V Monaku nakonec budou i fanoušci. Kapacita bude omezena na 40 %, nutný je PCR test.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 8. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00