Nové týmy zrychlují, zatím jim ale stále stačí dokončit závod

Mezi nováčky nedošlo k závratným překvapením. Všechny tři stáje si mezi sebou rozdělily poslední místa v pořadí Lotus, Virgin, HRT.

Nováčkovské souboje mají jistou vlastní prestiž. I přes úpornou snahu zatím Lotus, Virgin a HRT jedou trochu jinou ligu než etablované týmy. Je tudíž fér, hodnotíme-li jejich zápolení stranou od ostatních. Nejlépe dnes dopadl Lotus, Heikki Kovalainen byl devatenáctý, Jarno Trulli dvacátý.

Oba piloti jsou s výsledkem pochopitelně spokojeni. Cíl pro zítřek je jasný - opět mít na konci závodu klasifikované oba vozy a pokud možno před všemi zbylými novými týmy. Kvalifikačnímu specialistovi Jarnu Trullimu trochu znepříjemňovala život špatně nastavená sedačka, kvůli níž cítil každý hrbol na trati dvojnásob. Tony Fernandes, šéf týmu, už dokonce pošilhává po soupeření s Toro Rosso a Sauberem.

V rychlosti na jedno kolo by měl za normálních okolností Virgin nad Lotusem zvítězit. Kvůli neočekávaným problémům s nádrží ovšem oba vozy Richarda Bransona vezly více paliva, než bylo nutné. Nádrže vůbec jsou trnem v patě Virginu. Vozy budou muset projít úpravou, aby se do nich mohl vejít dostatek paliva na celou závodní vzdálenost. Podle Bransona to ale nic nemění na tom, že cílem jeho týmu zůstává stát se nejlepším z nováčků.

Pro HRT bude Grand Prix Austrálie dalším testem. polehlivost je zatím nejpalčivějším problémem, Bruna Sennu v Melbourne trápí hydraulika a tlak paliva. Dokončit závod bude velký a nelehký úkol. Spokojen dnes mohl být Karun Čandhok. Ten na svého týmového kolegu ztratil pouze desetinu vteřiny.

 

Doporučujeme

Články odjinud