Kvalifikační výsledky nových týmů nepřekvapily. Ani jednomu z jejich pilotů se nepodařilo probojovat do druhé části. Osmnáctému Trullimu k tomu scházela vteřina a půl.
Havárie Vitantonia Liuzziho představovala pro piloty nováčků zajímavou výzvu - naskytla se velká šance porazit jezdce jednoho ze zavedených týmů. Využili toho oba piloti Lotusu, Timo Glock a Bruno Senna.
Lotus
Je papírově nejsilnějším z nových týmů, což potvrzuje i v Německu. Jarno Trulli vystartuje osmnáctý, Heikki Kovalainen za ním. Spokojenější je zatím italský pilot. "Zatím zažívám perfektní víkend. S autem nebyly žádné problémy. Mohli jsme pracovat na správném nastavení a po celou dobu se chovalo dobře," řekl Trulli. Heikki Kovalainen si stěžoval na pneumatiky. Z neznámého důvodu se nedařilo získat dostatečnou přilnavost.
Virgin
V týmu ve vlastnictví Richarda Bransona po kvalifikaci radostí zrovna neoplývá. Timo Glock zajel dvacátý čas. Lucas di Grassi kvůli technickým problémům dokonce ani nevyjel na trať a nebude startovat poslední jen díky penalizaci Liuzziho, který mění převodovku. "Včera to vypadalo na slibný start víkendu, o to větší zklamání nám ale připravila dnešní kvalifikace," řekl Glock, kterého zbrzdily také špatně fungující brzdy. Sám Glock se také před závodem posune na chvost, po kvalifikaci totiž měnil převodovku. Penalizace ho tudíž nemine.
HRT
Jezdecká sestava HRT je opět nestandardní. V kokpitu po Silverstonu zůstal Japonec Jamamoto, tentokrát ale vystřídal Karuna Čandhoka. Bruno Senna se do kokpitu vrátil a zajel jedenadvacátý nejlepší čas. Zejména s jeho výkonem vládla u HRT spokojenost. Brazilec si pochvaloval, že dokázal svůj vůz dotlačit na maximum. Sakona Jamamota pozdržely potíže s řazením. I kvůli nim byl nejpomalejším z jezdců s alespoň jedním měřeným kolem na kontě.