V továrnách se už pracuje nejen na voze pro příští rok ale také na nových pohonných jednotkách. Okolo motoru Ferrari se šíří mnoho spekulací.
V příštím roce dojde ke zmrazení vývoje pohonných jednotek, aby se formule 1 mohla připravovat na příchod nových. Současný vývoj je tak velmi důležitý.
Spekulovalo se, že Ferrari půjde cestou Mercedesu a Hondy a oddělí kompresor od turba. Podle webu The Race ale nakonec v Maranellu zůstanou u současné podoby – možná jako jediní, protože Renault zřejmě také napodobí Mercedes a Hondu.
Na nejlepší má letošní motor Ferrari ztrácet odhadem méně než 20 koní, takže příliš velkou ztrátu dotahovat nemusí.
V Maranellu měli pracovat paralelně na dvou přístupech: zlepšení současné pohonné jednotky a na větších změnách. Nakonec se rozhodli pro druhou cestu, která přináší větší zisky.
Ambicióznější vývoj pohonné jednotky vede Wolf Zimmermann, který dříve pracoval ve společnosti AVL ve Štýrském Hradci, která spolupracuje s několika výrobci motorů F1. Svou kariéru zahájil u AMG, kde vytvořil motor M156 V8, který byl použit v mnoha silničních vozech AMG.
Mezi inovace Ferrari pro příští rok mají patřit řešení mezichladiče a předpokládá se, že výrazný přínos byl nalezen v elektrickém systému rekuperace energie. Hlavní novinky se však mají nacházet v technologii spalování.
Má jít o kombinaci superrychlého zapalování se způsoby, jak zvýšit turbulenci sací směsi – a tím i její výbušnost a dosáhnout rychlého šíření plamene až k okrajům spalovací komory.
Ačkoliv architektura zůstane „konvenční“, pokud jde o uspořádání turba, mezichladič a další změny mají umožnit výrazně kompaktnější uspořádání než u současné pohonné jednotky.