Nové spekulace ohledně motoru Ferrari pro rok 2022

V továrnách se už pracuje nejen na voze pro příští rok ale také na nových pohonných jednotkách. Okolo motoru Ferrari se šíří mnoho spekulací.
Foto: Getty Images 
Nové spekulace ohledně motoru Ferrari pro rok 2022 | Foto: Getty Images

V příštím roce dojde ke zmrazení vývoje pohonných jednotek, aby se formule 1 mohla připravovat na příchod nových. Současný vývoj je tak velmi důležitý.

Černé na bílém: Jak proběhne zmrazení pohonných jednotek

Černé na bílém: Jak proběhne zmrazení pohonných jednotek

Spekulovalo se, že Ferrari půjde cestou Mercedesu a Hondy a oddělí kompresor od turba. Podle webu The Race ale nakonec v Maranellu zůstanou u současné podoby – možná jako jediní, protože Renault zřejmě také napodobí Mercedes a Hondu.

Na nejlepší má letošní motor Ferrari ztrácet odhadem méně než 20 koní, takže příliš velkou ztrátu dotahovat nemusí.

V Maranellu měli pracovat paralelně na dvou přístupech: zlepšení současné pohonné jednotky a na větších změnách. Nakonec se rozhodli pro druhou cestu, která přináší větší zisky.

Binotto doufá, že by Ferrari mohlo mít příští rok opět nejlepší motor

Binotto doufá, že by Ferrari mohlo mít příští rok opět nejlepší motor

Ambicióznější vývoj pohonné jednotky vede Wolf Zimmermann, který dříve pracoval ve společnosti AVL ve Štýrském Hradci, která spolupracuje s několika výrobci motorů F1. Svou kariéru zahájil u AMG, kde vytvořil motor M156 V8, který byl použit v mnoha silničních vozech AMG.

Mezi inovace Ferrari pro příští rok mají patřit řešení mezichladiče a předpokládá se, že výrazný přínos byl nalezen v elektrickém systému rekuperace energie. Hlavní novinky se však mají nacházet v technologii spalování.

Má jít o kombinaci superrychlého zapalování se způsoby, jak zvýšit turbulenci sací směsi – a tím i její výbušnost a dosáhnout rychlého šíření plamene až k okrajům spalovací komory.

Ačkoliv architektura zůstane „konvenční“, pokud jde o uspořádání turba, mezichladič a další změny mají umožnit výrazně kompaktnější uspořádání než u současné pohonné jednotky.

Další článek: Fenomenální závod, hodnotí Horner Pérezův výkon v Baku

23:36 | Marcus Ericsson vyhrál závod IndyCar v Detroitu. Pomohla mu nehoda Grosjeana. Pro Ericssona je to první vítězství od roku 2013 (GP2).
21:14 | Jedna z nejhorších věcí, které se mohou v motorsportu stát... zaseknutý plynový pedál. Felix Rosenquist je při vědomí a snad ok. odkaz
11. června | McLaren od roku 2022 vstoupí do série Extreme E.
11. června | Otec Antonia Giovinazziho Vito řekl pro La Gazzetta dello Sport, že jeho syn v minulosti dostal nabídku od Mercedesu. Měl se stát třetím jezdcem Mercedesu ve F1 a jezdit v DTM. „Ale má rudé srdce a udělal volbu, kterou považoval za správnou.“