Šestiválce, které přijdou do formule 1 příští rok, se výkonem vyrovnají současným osmiválcům jen v kvalifikacích. V závodech bude třeba šetřit palivo.
S novými pohonnými jednotkami přijde i omezení spotřeby benzínu. "K dispozici budeme mít jen 140 litrů (na závod), což je asi o třetinu méně než teď," vysvětloval zástupce šéfa Renaultu Sport Rob White pro Speed Week. "To je asi 100 kilogramů. Sečteno a podtrženo motory budou muset být výrazně efektivnější než dřív."
Spotřeba paliva bude hrát velmi důležitou roli v závodech. "Dnešní motory mají asi 750 koní. V kvalifikacích se této hodnotě velmi přiblížíme díky výkonným hybridním systémům," předpověděl White. "V závodech budeme mít kvůli tomu cíli se spotřebou paliva 550 až 600 koní."
Nové motory budou méně výkonné než ty současné, ale celkový výkon systémů na rekuperaci energií (ERS) by jim měly pomoci se předchůdcům v součtu vyrovnat ve chvílích, kdy nebudou omezené palivem. ERS budou jako doposud rekuperovat kinetickou energii při brzdění, ale navíc také tepelnou energii z výfuků a turba.