Nové podrobnosti o nehodě Bianchiho

Německý Auto Motor und Sport (AMuS) zveřejnil nové informace o nehodě Julese Bianchiho z GP Japonska 2014, na jejíž následky Bianchi v pátek v Nice zemřel.
Nové podrobnosti o nehodě Bianchiho

FIA od roku 1984 zvýšila bezpečnost vozů 23x. Došlo k úpravám nejen aut, tratí a vybavení, ale také údajů o nehodách. Existuje jejich databáze, která dokumentuje 200 nehod – jejich příčiny, průběh a důsledky.

AMuS zveřejnil podrobnosti o Bianchiho nehodě. Podle vyšetřování se vůz pohyboval rychlostí 213 km/h. V tu chvíli Bianchi ztrácí kontrolu a o pouhých 2,6 sekund později naráží pod úhlem 55 stupňů a rychlosti 126 km/h do jeřábu. Náraz trvá asi 80 milisekund. Vůz se pohybuje ještě 4 metry vpřed a dva metry do strany. Přetížení je 58,8 G. Všechny tyto parametry ukazují na vážnou ale nikoliv fatální nehodu.

Problém byl v tom, že se Marussia částečně dostala pod jeřáb, došlo k zvednutí zádě a vůz byl přitlačen k zemi, což fungovalo jako brzda s okamžitým zpomalením. Během tohoto procesu došlo ke kontaktu mezi přilbou a jeřábem. Dopočítané přetížení bylo v tomto okamžiku 254 G. Je to stejné, jako byste vůz pustili z výšky 48 metrů. Je zázrakem, že Bianchi nezemřel namístě.

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Jezdci a fanoušci uctí památku Bianchiho, připojit se můžete i vy

18:31 | Vůz Alfy Romeo z roku 2018 se přesouvá. Nyní je k vidění v Brně u čerpací stanice Benzina Bystrcká 1276/36b. Bude tam do 23. září. Pak zamíří do Ostravy.
18:30 | Potvrzeno... Turecko už není na britském červeném seznamu. Závod v Istanbulu se tak může konat...
17. září | Narozeniny dnes slaví Esteban Ocon (25) a také Damon Hill (61)
16. září | Kvjat v Magny-Cours testoval s Alpine pneumatiky pro příští rok (do mokra a přechodných podmínek). Včera odjel 91 kol, dnes byl test zrušen pro technické problémy.