Pneumatiky Pirelli, jež budou vozy F1 obouvat v příští sezóně, představují velkou neznámou. Týmy se proto dohodly, že budou mít všechny vozy stejné rozložení hmotnosti, aby nikdo výrazně neutrpěl.
Pneumatiky pro rok 2011 si budou moci týmy poprvé vyzkoušet až po závodě v Abú Zabí, ale v té době už bude pozdě na zásadní přeměny vozů pro příští sezónu. Poprvé v historii formule 1 proto bude rozložení hmotnosti vozů předem dáno, a to v poměru mezi přední a zadní nápravou 46:54 (+- 0,5 procenta).
"Pokud by rozložení hmotnosti zůstalo volné, pár týmů by správné hodnoty trefilo náhodou, ostatní by to měly úplně špatně. A tomu jsme se chtěli vyhnout," vysvětloval šéf Mercedesu GP Ross Brawn pro Auto Motor und Sport.
Dohodnuté hodnoty budou platné po celý příští rok, čímž zůstanou všichni na stejné lodi, ať už bude dané rozložení hmotnosti správné nebo špatné. A ušetří se tím i náklady, které týmy vynakládají na přepracování vozu, když zjistí, že se s rozložením hmotnosti netrefily. Příkladem může být letos právě Mercedes, který byl u svého W01 nucen prodloužit rozvor.
Zmrazené rozložení hmotnosti má ještě jeden efekt, představuje další argument pro použití KERS. "Spolu se zvýšenou minimální hmotností vozu na 640 kg se stává nevýhoda dalších komponent ve vztahu k hmotnosti zanedbatelnou. Všichni budou mít dostatek závaží, aby svůj vůz dostali na poměr 46:54," konstatoval technický ředitel Williamsu Sam Michael.
Williams proto znovu otevřel svůj vývojový program KERS. Nové řešení však nebude využívat setrvačník, ale baterie, stejně jako u všech ostatních týmů. "Všechno si vyrobíme sami, jen baterie budeme kupovat," dodal Michael.