Pneumatiky se pro Force Indii staly v posledních závodech hlavním tématem, zatímco většinu první poloviny sezóny s nimi uměla zacházet velmi dobře.
Force India se podobně jako třeba Lotus hodně zaměřila na pneumatiky a přizpůsobila jim vůz, což jí pomohlo k průběžnému pátému místu v šampionátu.
"Ale po Silverstonu se pneumatiky změnily. Je třeba říct, že se potřebujeme hodně naučit, abychom těmto pneumatikám porozuměli lépe," konstatoval spolumajitel týmu Vidžaj Mallya.
Nové obutí se odrazilo v odlišné výkonnosti týmových jezdců. "V posledním závodě v Budapešti se hlavně Paul (di Resta) trápil se svými pneumatikami celý víkend. Vůbec mu nepomohly. Byl nezvykle nekonkurenceschopný," přiznal Mallya.
"A víte, jaké má Paul výsledky. Kdykoliv jsme jako tým udělali chybu a on musel startovat z pozice, ze které neměl, dojel na bodech, ale v Maďarsku mu to nešlo."
Na vině je jezdecký styl skotského závodníka. Force India věří, že s vozem zásadní potíže nejsou. "Ano, Paul měl problémy, ale ty byly specifické pro něj. Není to problém vozu, protože jinak by se to stejné stalo také Adrianovi," upozornil Mallya.
"Je to problém, který musíme vyřešit s Paulem, a víme, že to dokážeme, protože Adrianovi pneumatiky sedly. Každý z nich má jiný jezdecký styl, Adrian je na pneumatiky tvrdší, Paul jemnější, vydrží mu déle."
"Proto mu trochu déle trvá, než pneumatiky zahřeje, aby mu začaly fungovat. Může to být celá řada věcí. Takže by z mé strany bylo chybou, kdybych teď ukazoval na vůz."