Nové pneumatiky budou tvrdým oříškem, myslí si u Ferrari

Pneumatiky pro rok 2021 byly upraveny, i když vycházejí z těch letošních.
Foto: Activepictures / Jiří Křenek
Nové pneumatiky budou tvrdým oříškem, myslí si u Ferrari  | Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Pirelli pro každý rok připravuje nové pneumatiky – souvisí to s tím, že se mění vozy a úroveň přítlaku.

Před více než rokem ale týmy nové pneumatiky odmítly, a tak se letos závodilo na těch loňských. Podobně to mělo být po odkladu 18palcových pneumatik také v příštím roce.

Pirelli ale nakonec provedlo úpravy. Pneumatiky jsou robustnější, ale o něco pomalejší a mají vliv na ovladatelnost vozu.

Jezdci si je mohli vyzkoušet v některých trénincích a nadšení jimi nebyli. Podle Pirelli i některých inženýrů to ale bylo tím, že vozy nebyly na nové pneumatiky připravené a nastavené. Inženýry tak čeká přes zimu spousta práce. 

Těžké, pomalé a špatné. Jezdcům se nové pneumatiky nelíbí, chtějí zůstat u těch současných

Těžké, pomalé a špatné. Jezdcům se nové pneumatiky nelíbí, chtějí zůstat u těch současných

Úprava pneumatik přišla po defektech v Silverstonu. Pirelli současně usnadní situaci změna pravidel, která vozům odebere část přítlaku.

„Víme, že tyto pneumatiky jsou vyrobeny tak, aby zvyšovaly bezpečnost,“ uvedl sportovní šéf Pirelli Laurent Mekies.

„Všichni chceme bezpečnost, všichni chceme tlačit co nejvíce, aniž bychom se museli starat o bezpečnost pneumatik. Myslím, že to je to, co Pirelli udělalo.“

„Samozřejmě, že se jedná o pneumatiky s menší přilnavostí a nelíbí se nám, že jezdci mají menší přilnavost, ale pokud je to cena, kterou člověk musí zaplatit za bezpečnost, tak jsem si jistý, že je to v pořádku.“

„Složité je u těchto pneumatik to, že mají menší přilnavost, ale dochází tam také ke změnám při vyvážení v zatáčkách. V zimě to bude pravděpodobně docela tvrdý oříšek.“

Podle jezdců nové pneumatiky způsobují nedotáčivost a neřeší problém s přehříváním. 

Týmy tak budou muset nové vozy, které vychází z těch letošních, upravit tak, aby co nejvíce vyhovovaly upraveným pneumatikám.

Nový vůz Red Bullu bude z 60 % vycházet z letošního

Nový vůz Red Bullu bude z 60 % vycházet z letošního

„Nejde jen o menší přilnavost, ale o to, že mají zcela odlišné vlastnosti. Z krátkodobého hlediska to bude téma. Budeme muset jezdcům hodně pomoci s jejich zvládnutím, ale to je v pořádku. Budeme mít alespoň nový rozhodující parametr do rovnice.“

Další článek: Grosjean chce pochopit, proč po nehodě zůstal při vědomí

18. dubna | Incident mezi Bottasem a Russellem bez trestu. Podle nich Bottas držel linii, nechal místo na úrovni šířky vozu. Jednalo se s ohledem na podmínky o závodní incident.
18. dubna | Před sportovní komisaře jdou i Stroll a Gasly za incident ve 2. zatáčce 11. kola.
18. dubna | V Imole začalo pršet... zatím hlavně nad částí okruhu.
18. dubna | Technický ředitel AlphaTauri Egginton uvedl, že převodovka ve voze Cunody skončila na dva kusy...

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen