Nové okruhy by mohly být navrhovány s pomocí simulátoru předjíždění

Pat Symonds, který z pověření Liberty Media předsedá pracovní skupině, která se zabývá analýzou závodění, oznámil, že spolu se svými spolupracovníky vytvořil pravděpodobně první simulátor na světě, který je zaměřený čistě na předjíždění. I s jeho pomocí by se v budoucnu mohly navrhovat nové okruhy.
Nové okruhy by mohly být navrhovány s pomocí simulátoru předjíždění

Účelem tohoto simulátoru je zjistit, jak stavět nové okruhy tak, aby přinášely co možná nejlepší závodění. Simulátor pracuje s daty, jako jsou rychlost v zatáčkách, šířka tratě, úhel zatáček a povrch tratě.

Nový simulátor je používán již nyní, a to při plánování finální podoby nového městského okruhu v Hanoji. Na něm se bude poprvé závodit v roce 2020. Kromě Hanoje je vyvinutá simulace využívána i pro již existující okruhy, kde bývá předjíždění problémem.

„Vyvinuli jsme podle mě první simulátor předjíždění na světě,“ řekl Symonds na výstavě Autosport International Show.

„Jeho vytváření bylo extrémně komplexní. Jedno kolo nám zabere několik hodin. Je to velmi, velmi komplexní simulace, sleduje typ povrchu, charakteristiku pneumatika a tak dále.“

„Nyní ho používáme pro designování nových okruhů a pro navrhování modifikací u okruhů současných.“

Symonds věří, že simulace jeho týmu budou mít pozitivní dopad již na okruh v Hanoji, jehož finální podoba bude uveřejněna během roku 2019.

„Vietnam je první okruh, na kterém skutečně pracujeme a myslím, že tam vytvoříme dobré podmínky pro závodění.“

„Myslím, že Vietnam bude skvělý okruh. Obsahuje pěkné pasáže a myslím, že tam uvidíme těsné závodění.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (10) Další článek: Massimo Rivola přirovnává Leclerca k Alonsovi
18:00 | Dobrá zpráva: F1 bude vysílat živě první předsezónní testy. Špatná zpráva: V rámci F1TV, která není v ČR dostupná.
15:33 | Takhle si McLaren představuje F1 budoucnosti odkaz
22. ledna | Zdá se, že Ticktum má smůlu. Účastní se zimní asijské F3, ale body za super licenci podle Autosportu nedostane. FIA totiž požaduje, aby měla série alespoň 5 závodů a tato má jen 3.
22. ledna | Kuan-jü Čou bude vedle závodění ve F2 pracovat jako vývojový jezdec Renaultu. Čínský závodním prošel Jezdeckou akademií Ferrari.