Formule 1 představila po skončení posledního závodu své nové logo.
Předešlé logo s námi bylo 23 let. Noví majitelé se ale rozhodli přinést nové logo, které má být sice formálně nasazené až v příští sezóně, ale například na sociálních sítích ho F1 změnila už pár sekund po prezentaci. Naopak v hlavičce oficiálního webu ještě v neděli večer bylo logo staré.
Obchodní šéf F1 Sean Bratches uvedl, že rozhodnutí o změně loga bylo přijato z toho důvodu, že starý design nebyl vhodný pro digitální platformy a ani pro nejrůznější propagační materiály (čepice, trička apod.).
Nové logo má být flexibilnější a univerzálnější pro digitální éru. Podle Bratchese musela F1 následovat příklad globálních značek, jako je třeba Coca Cola, které svá loga pro digitální éru zjednodušila.
Co nové logo znamená
Ředitelka marketingu Ellie Norman uvedla, že nové logo symbolizuje dva automobily, které jedou po okruhu a bojují před cílovou čárou.
„Inspiruje se nízkoprofilovým tvarem vozu,“ uvedla. „Dvě auta překračují cílovou čáru. Je neuvěřitelně odvážné a jednoduché.“
Bratches také prozradil, že v Austrálii F1 představí nový grafický balíček pro televizní produkci.
Bottas, Hamilton a Vettel se shodli
Ani jednomu z jezdců, kteří se v Abú Dhabí dostali na stupně vítězů, se nové logo nelíbí.
Bottas, Vettel i Hamilton uvedli, že se jim více líbilo staré logo. „Problém log je.... myslím, že to, které jsme měli, bylo ikonické logo,“ řekl Hamilton. „Jen si zkuste představit, že Ferrari nebo Mercedes změní svá loga.“
Foto: Getty Images / Mark Thompson