Nové ferrari se nezříká inspirace u konkurence, ale bude mít i vlastní řešení

Ferrari chce znovu patřit mezi technické inovátory ve formuli 1 a projevit se to má už na monopostu 2012. To ovšem neznamená, že technické zajímavosti konkurentů bude ignorovat.
Nové ferrari se nezříká inspirace u konkurence, ale bude mít i vlastní řešení

V Maranellu letos dospěli k závěru, že jednou z příčin problémů z posledních let je nedostatečně agresivní vývoj vozu. S technickými inovacemi přicházela především konkurence, ať už to byly foukané difuzory či například F-průduch.

Při práci na voze pro příští sezónu jsou proto inženýři Ferrari odvážnější a slibují technické novinky. Ale všechny nemusejí pocházet z maranellských per.

"Konkurenci ignorovat nemůžete," přiznal šéfdesignér Ferrari Nicolas Tombazis pro Autosprint. "Pokud vyhrává Red Bull, nemůžete říct, že si budete jen hledět svého. Ale zajímavá řešení nemá jen Red Bull, také pomalejší vozy mají řešení, která stojí za úvahu."

"Nemůžete se na nic vymlouvat. Ale naše auto bude mít mnoho různých řešení, všechna budou naše. A nebylo by správné ho označit za red bull. Bude to ferrari, bude v různých oblastech jiné, v dalších bude mít nová řešení, která možná budou pocházet z jiných vozů. Bude to takový mix."

Cílem Ferrari pochopitelně je nastoupit v dobré formě už do prvního závodu, aby pak nemuselo konkurenci dohánět, jako tomu bylo v posledních letech. Letos sice Scuderia na rozdíl od loňska konkurenci nedohání ani v závěru sezóny, ale podle Tombazise je to právě kvůli soustředění na příští rok.

"Zjistili jsme, co nefungovalo, ale nemohli jsme to zcela vyřešit, protože řešit to v září by si vyžádalo více času a dopady by to mělo jen na poslední tři závody, přičemž by nám to ubralo čas pro příští auto. Proto jsme od jisté doby měli potíže udržet se soupeřů," dodal.

Další článek: Video: První jízda vozu formule 1 na okruhu Buddh

17:23 | Překvapení se nekoná... Portugalsko se odjede bez fanoušků.
15:48 | 58. narozeniny dnes slaví Paul Belmondo. Syn slavného francouzského jezdce odstartoval v letech 1992 až 1994 do sedmi závodů formule 1. Nejlepší výsledek zajel v Maďarsku 1992, kde byl devátý. Ještě v roce 2005 závodil v Le Mans, kde v tomto roce získal třetí místo v LMP2.
9:34 | Formule 1 uveřejnila onboard kolo z okruhu v Miami, kde se má jet už příští rok. odkaz
22. dubna | Ferrari pokračuje v testech s vozem SF71H ve Fioranu. Sainze dnes vystřídal Mick Schumacher.

GP Portugalska 2021

Pátek 30. dubna 2021
1. trénink 12.30–13.30
2. trénink 16.00–17.00
Sobota 1. května 2021
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 2. května 2021
Závod 16.00