Kvalifikační triumf při premiéře nového vozu ve vytrvalostním mistrovství světa! Antonio Fuoco na Sebringu porazil i favorizované Toyoty a získal překvapivou pole position s hypervozem Ferrari 499P.
Toyota byla na Sebringu nejrychlejší v předsezonních testech WEC a v průběhu závodního týdne také v prvním, druhém i třetím tréninku, ve kterém provedla kvalifikační simulaci. Kamuj Kobajaši se s vozem GR010 Hybrid #7 dostal na čas 1:45.783 a pro kvalifikaci se očekávala bitva o první místo na roštu mezi dvěma Toyotami.
Nakonec ale mistrovskému týmu vypálil rybník bývalý pilot formule 2 Antonio Fuoco. Šestadvacetiletý Ital se postaral o výborný čas 1:45.067 za volantem Ferrari 499P #50.
Na Fuoca ztratil 0.214 sekundy druhý Brendon Hartley s Toyotou #8, Kobajaši pak dostal na třetí pozici Toyotu #7 s časem 1:45.548.
Toyoty jsou po kvalifikaci v sendviči obou Ferrari, čtvrtý totiž skončil Alessandro Pier Guidi s vozem 499P #51.
Nejlepším prototypem LMDh bude na startovním roštu Cadillac továrního týmu Chipa Ganassiho, pro kterým získal páté místo Alex Lynn. Za Cadillacem se seřadila obě tovární Porsche 963 LMDh, o která se stará tým Penske.
Až za „americkými“ vozy LMDh jsou po kvalifikaci francouzské hypervozy Peugeot 9X8 #94 a #93 na osmém a devátém místě se ztrátou 2.388, respektive 3.138 sekundy.
Startovní pole třídy Le Mans Hypercar uzavírá po kvalifikaci desátý Glickenhaus (+ 4.097) a jedenáctý nový Vanwall týmu ByKolles (+ 4.262).
Ve třídě LMP 2 vyhrál kvalifikaci Oliver Jarvis pro prototyp Oreca 07 Gibson #23 stáje United Autosports, v LMGTE Am se z pole position raduje čistě dámská posádka Porsche 911 RSR-19 #85 v barvách Iron Dames zásluhou skvělého kola v podání Sarah Bovy.
Přímý přenos z floridského Sebringu startuje na Eurosportu v 16:30.