Ferrari nasadilo v Mugellu jen část úprav, které plánuje pro závod ve Španělsku, ale bylo s nimi spokojené. Pokrok vůči konkurenci hodnotit zatím nemůže.
Nejvíc novinek si Ferrari vyzkoušelo ve čtvrtek, když ve voze seděl Fernando Alonso. "Pocity, které mám po těchto testech, jsou pozitivní," řekl. "Nasadili jsme pár malých, a to slovo zdůrazňuji, aerodynamických úprav, které se chovaly podle očekávání, a to je dobrá zpráva, díky které hledím do budoucnosti s důvěrou, z krátkodobého i dlouhodobého hlediska."
"Znamená to, že to, co vidíme v továrně v Maranellu, se teď také potvrzuje na trati. Také jsme pracovali na dalších oblastech, hlavně pneumatikách, jezdili krátké a dlouhé jízdy, věnovali se nastavení a startům, vyzkoušeli jsme i novou spojku."
Všechny své zbraně vrhne Ferrari do boje až v Grand Prix Španělska. Takže až za týden pozná, jak se změnilo jeho postavení vůči konkurenci.
"Nedokážu říct, jestli jsme se v Mugellu zlepšili, ale v Barceloně budeme mít větší úpravy. A doufáme, že tam budeme moci začít se zmenšováním ztráty, která nás dělí od předních týmů," pokračoval Alonso. "Rozhodli jsme, že upřednostníme vývojový čas v aerodynamickém tunelu před nasazením těch nových dílů v tomto testu. Bylo by sice hezké nejdříve všechny úpravy otestovat na trati, ale je příjemné, že můžeme počítat s maximálním vývojovým potenciálem u každého dílu."
Alonso se netají tím, že se Ferrari potřebuje co nejrychleji zlepšit, ale příští závod nebude poslední šancí. "Barcelona bude klíčovým momentem sezóny, ale ne rozhodujícím. Nebudeme najednou na pole position, protože kouzlit se nedá. Musíme začít tím, že už nebudeme mít problémy s postupem do třetí části kvalifikace, a přiblížením se top 6."
"Pak musíme pokračovat ve vývoji v dalších závodech a udělat další kroky v Monaku, Kanadě a Valencii. To je jediný způsob, jak se postavit ztrátě sedmi nebo devíti desetin sekundy - po prvních závodech je těžké přesně říct, jak daleko jsme - která nás dělí od lídrů. Nepopírám, že bude příští víkend významný, nemůžeme si dovolit mít problémy s postupem do třetí části kvalifikace, pokud chceme bojovat o titul."
Ferrari zaujalo v Mugellu především konfigurací výfuků, které je podobná řešení McLarenu. Podle Alonsa se ale nejedná o klíčovou věc. "Co se týče řízení, není v tom žádný rozdíl od řešení, které jsem zkoušel v úterý. Výfuky letos nejsou kritickou oblastí, což je vidět na skutečnosti, že vyhrály vozy s různými konfiguracemi. Například v Bahrajnu Red Bull vyhrál s výfuky natočenými dolů, ale nejrychlejší vůz na trati byl lotus, který je má rovné."
Podle očekávání se také Alonso zastal testů v Mugellu. Trať považuje za vhodnou a testy v sezóně za užitečné, uvítal by jich víc. Ke své čtvrteční nehodě, kvůli které musel strávit dvě hodiny v garáži čekáním na opravy, uvedl s úsměvem: "Chci všechny uklidnit, moje přátele a rodinu, po nárazu do bariér v rychlosti 7 km/h jsem v pořádku."