Nové bočnice Mercedes zrychlily o čtvrt sekundy

Na štíhlejších bočnicích a zadním krytu motoru monopostu W09 se již velkou měrou podílel technický ředitel James Allison.
Nové bočnice Mercedes zrychlily o čtvrt sekundy

Jak Allison vysvětluje na komparativním videu srovnávajícím loňský a letošní vůz, právě bočnice patřily ke klíčovým oblastem, na které se Mercedes přes zimu zaměřil.

„Největší změny jsou tady dole na bocích. Odvedli jsme tu ohromný kus práce, abychom zajistili, že auto bude co nejštíhlejší. Rozdíl oproti vozu W08 je patrný na první pohled. V místě, kde se nachází motor a výfukový systém, můžete na karoserii vidět vybouleniny.“

Technická analýza vozu Mercedes AMG F1 W09

Technická analýza vozu Mercedes AMG F1 W09

„Na novém voze je to všechno mnohem jemnější. Může se zdát, že to není nějak extra velká změna, ale v konečném důsledku to může dělat čtvrt vteřiny na jedno kolo. Při vývoji tohoto řešení nám vypadalo mnoho vlasů. Výsledek je něco, na co se dobře dívá, ale – a to je hlavní – je o hodně rychlejší,“ řekl Allison.

K dalším výrazným změnám na nové akvizici Stříbrných šípů patří řešení předního zavěšení:

„Jiné novinky jsou mnohem méně viditelné. Ale bystrozrací si mohou povšimnout, že se přední zavěšení hodně liší od loňského řešení. Ramena zavěšení se posunula směrem nahoru – to je trend, jaký v posledních letech formule 1 razí obecně. Díky tomu má vůz lepší aerodynamickou účinnost. Máme díky tomu lepší přítlak a rychlejší auto.“

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Diskuze (13) Další článek: Pirelli vybere pneumatiky pro GP Kanady později, než nařizují pravidla
10. prosince | Zajímavé. Podle webu odkaz míří bývalý šéf Porsche v LMP1 Andreas Seidl do vedení McLarenu.
7. prosince | Oprava: Gala FIA zdá se už teď. odkaz
6. prosince | Toto Wolff prozradil, že si při oslavách titulu poranil přední zkřížený vaz.
6. prosince | Jak se vám líbila letošní sezóna? Oznámkujte ji jako ve škole