Nové bočnice Mercedes zrychlily o čtvrt sekundy

Na štíhlejších bočnicích a zadním krytu motoru monopostu W09 se již velkou měrou podílel technický ředitel James Allison.
Nové bočnice Mercedes zrychlily o čtvrt sekundy

Jak Allison vysvětluje na komparativním videu srovnávajícím loňský a letošní vůz, právě bočnice patřily ke klíčovým oblastem, na které se Mercedes přes zimu zaměřil.

„Největší změny jsou tady dole na bocích. Odvedli jsme tu ohromný kus práce, abychom zajistili, že auto bude co nejštíhlejší. Rozdíl oproti vozu W08 je patrný na první pohled. V místě, kde se nachází motor a výfukový systém, můžete na karoserii vidět vybouleniny.“

Technická analýza vozu Mercedes AMG F1 W09

Technická analýza vozu Mercedes AMG F1 W09

„Na novém voze je to všechno mnohem jemnější. Může se zdát, že to není nějak extra velká změna, ale v konečném důsledku to může dělat čtvrt vteřiny na jedno kolo. Při vývoji tohoto řešení nám vypadalo mnoho vlasů. Výsledek je něco, na co se dobře dívá, ale – a to je hlavní – je o hodně rychlejší,“ řekl Allison.

K dalším výrazným změnám na nové akvizici Stříbrných šípů patří řešení předního zavěšení:

„Jiné novinky jsou mnohem méně viditelné. Ale bystrozrací si mohou povšimnout, že se přední zavěšení hodně liší od loňského řešení. Ramena zavěšení se posunula směrem nahoru – to je trend, jaký v posledních letech formule 1 razí obecně. Díky tomu má vůz lepší aerodynamickou účinnost. Máme díky tomu lepší přítlak a rychlejší auto.“

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Další článek: Pirelli vybere pneumatiky pro GP Kanady později, než nařizují pravidla

22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)