Nováčkům bylo v Bahrajnu horko

Virgin, HRT a Lotus za sebou mají složitý debut. Ze šesti vozů nových týmů byly klasifikovány pouze oba Lotusy. Jen Heikki Kovalainen ovšem doopravdy projel cílem.

V kvalifikaci se potvrdilo, že od Virginu, Lotusu a HRT nemůžeme čekat zázraky. Za cíl si všechny uvedené stáje dávaly jediné - dojet závod. To se ale většině pilotů nepodařilo. Virgin byl sice v kvalifikaci z debutantů nejrychlejší, technické problémy ale vozům Richarda Bransona nedovolily projet pod šachovnicovou vlajkou. Podobný osud potkal i HRT. Lotus se tak ukázal být z nováčků nejspolehlivějším. Heikki Kovalainen dojel patnáctý, Jarno Trulli do cíle nedojel, přesto byl klasifikován jako sedmnáctý.

Karun Čandhok byl prvním odstupivším. Kvůli havárii byl nucen své snažení ukončit již po prvním kole. Svou minelu omlouval tím, že se jednalo o jeho páté kolo na trati v Bahrajnu. Bruno Senna odstoupil po osmnácti kolech, kdy se mu přehřál motor. Tuto ujetou vzdálenost považoval za úspěch. Až do poruchy prý vše fungovalo bez problémů.

Technický ředitel Virginu Nick Wirth zastává názor, že rychlost jeho vozů ukazuje, že volba vývoje vozu čistě za pomocí počítačů nebyla špatná. Timo Glock v závodě odváděl poctivý výkon. Pak se ale začala sypat převodovka. Lucas di Grassi se po povedeném startu na trati příliš dlouho neohřál, svůj monopost musel odstavit již po dvou kolech. Příčinou byla závada na hydraulice.

Hydraulika stála i za zpomalováním Jarna Trulliho v závěru závodu. Italský pilot je nicméně s jeho průběhem spokojen. Lotus zatím splnil všechny cíle, které si předeslal. Trulli věří, že jednoho dne dojde na slova Tonyho Fernandese a Lotus bude vyhrávat závody. Na nic si nemohl stěžovat Heikki Kovalainen, který se stal vítězem minisouboje pilotů nových týmů.

Doporučujeme

Články odjinud