Mezi nováčky se dnes v Suzuce vyskytovala minimální úmrtnost. Klasifikováni byli všichni až na Lucase di Grassiho, který se vyboural už při cestě na start. Dalších sedm odpadlíků pak dalo třem novým týmům šanci na vůbec nejlepší umístění v sezóně.
Nejvíc z toho vytěžil Lotus. Heikki Kovalainen dojel dvanáctý,
Jarno Trulli třináctý a oba byli nadšení. „Byli jsme úžasně rychlí. Předjeli
nás jen o jedno kolo. Na tomhle typu okruhu by to líp už nešlo,“ radoval se
Kovalainen. Ocenil především riskantní strategii. Tým ho poslal do závodu na
měkčích gumách, což u jezdců vzadu nebývá obvyklé. Měl za úkol vybudovat si
takový náskok, aby se před něj po zastávce nedostal žádný z nováčků. Což
se mu podařilo. „Na tvrdších gumách to pak šlo prostě bezvadně. Měl jsem
spoustu přilnavosti a byla to velká zábava,“ popsal Fin.
Trulli v posledních kolech zažehnával chronické potíže
s hydraulikou. V úvodu závodu ho po přezutí za safety carem v prvním
kole zdržel Jamamoto. „To hodně narušilo jeho strategii, pak přišly modré
vlajky a Heikki už zůstal před ním. Až na tohle to byl skvělý závod pro oba
jezdce,“ popsal technický ředitel týmu Mike Gascoyne.
Také Timo Glock s virginem si do statistik připsal
letos nejlepší výsledek. Čtrnácté místo ho ale nijak nenadchlo. Za safety carem
byl v boxech dokonce dvakrát. Startoval na tvrdší směsi, pak na jedno kolo
nazul měkčí a hned se vrátil zpět na tvrdší. „Potřebovali jsme se zbavit měkčí
směsi, se kterou jsme si v trénincích neuměli poradit,“ vysvětlil Glock. „Jenže
pak jsem skončil za Jamamotem, kterého jsem nemohl předjet. Zdržoval mě většinu
závodu,“ postěžoval si. Di Grassimu se stala osudnou slavná zatáčka 130R.
Brazilec v ní vyletěl z trati a zabořil se bariér. Nehodu přežil bez
úhony, ale do závodu už nenastoupil.
Jezdci Hispanie dojeli poslední. Bruno Senna jako patnáctý a
Sakon Jamamoto šestnáctý. Hřálo je ale už jen to, že vůbec projeli cílem. Zvlášť
Jamamota, který se předvedl před domácím publikem. Letos to bylo pošesté, kdy
Hispanii řádně dokončila závod obě auta.