Nováčci slavili díky odpadlíkům velké úspěchy

Mezi nováčky se dnes v Suzuce vyskytovala minimální úmrtnost. Klasifikováni byli všichni až na Lucase di Grassiho, který se vyboural už při cestě na start. Dalších sedm odpadlíků pak dalo třem novým týmům šanci na vůbec nejlepší umístění v sezóně.
Nováčci slavili díky odpadlíkům velké úspěchy

Nejvíc z toho vytěžil Lotus. Heikki Kovalainen dojel dvanáctý, Jarno Trulli třináctý a oba byli nadšení. „Byli jsme úžasně rychlí. Předjeli nás jen o jedno kolo. Na tomhle typu okruhu by to líp už nešlo,“ radoval se Kovalainen. Ocenil především riskantní strategii. Tým ho poslal do závodu na měkčích gumách, což u jezdců vzadu nebývá obvyklé. Měl za úkol vybudovat si takový náskok, aby se před něj po zastávce nedostal žádný z nováčků. Což se mu podařilo. „Na tvrdších gumách to pak šlo prostě bezvadně. Měl jsem spoustu přilnavosti a byla to velká zábava,“ popsal Fin.

Trulli v posledních kolech zažehnával chronické potíže s hydraulikou. V úvodu závodu ho po přezutí za safety carem v prvním kole zdržel Jamamoto. „To hodně narušilo jeho strategii, pak přišly modré vlajky a Heikki už zůstal před ním. Až na tohle to byl skvělý závod pro oba jezdce,“ popsal technický ředitel týmu Mike Gascoyne.

Také Timo Glock s virginem si do statistik připsal letos nejlepší výsledek. Čtrnácté místo ho ale nijak nenadchlo. Za safety carem byl v boxech dokonce dvakrát. Startoval na tvrdší směsi, pak na jedno kolo nazul měkčí a hned se vrátil zpět na tvrdší. „Potřebovali jsme se zbavit měkčí směsi, se kterou jsme si v trénincích neuměli poradit,“ vysvětlil Glock. „Jenže pak jsem skončil za Jamamotem, kterého jsem nemohl předjet. Zdržoval mě většinu závodu,“ postěžoval si. Di Grassimu se stala osudnou slavná zatáčka 130R. Brazilec v ní vyletěl z trati a zabořil se bariér. Nehodu přežil bez úhony, ale do závodu už nenastoupil.

Jezdci Hispanie dojeli poslední. Bruno Senna jako patnáctý a Sakon Jamamoto šestnáctý. Hřálo je ale už jen to, že vůbec projeli cílem. Zvlášť Jamamota, který se předvedl před domácím publikem. Letos to bylo pošesté, kdy Hispanii řádně dokončila závod obě auta.

Další článek: Mercedes si připsal poloviční úspěch, Rosbergova nehoda zůstává záhadou

14:18 | Poznámky ředitele závodu v 11:51: Traťové limity v první a druhé zatáčce. Poznámky ředitele závodu v 13:49: ... a ještě 13, 14 a 15.
9:14 | Podle předpovědi počasí má být v Barceloně během víkendu lehce přes 20 stupňů, v neděli by mohlo pršet.
5. května | Podle italských médií Ferrari novou podlahu do Španělska nepřiveze. V Portugalsku testovaná podlaha měla být jen testovací pro potvrzení dalšího směru vývoje.
4. května | V Monaku nakonec budou i fanoušci. Kapacita bude omezena na 40 %, nutný je PCR test.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 8. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00