Nováčci: Nejlepší tentokrát Virgin

Lotusu se oslavy příliš nevydařily. Dojel akorát poslední Trulli. Nejvíc se tentokrát dařilo di Grassimu s virginem, Glock si po průjezdu cílem připsal penalizaci, šachovnice se při domácím závodě dočkaly také oba vozy HRT.

Virgin
Tým Virgin byl v cíli Velké ceny Evropy ve Valencii nejúspěšnějším nováčkem. Lucas di Grassi dojel sedmnáctý, Timo Glock klesl po dvacetisekundové penalizaci za nerespektování modré vlajky z osmnáctého místa na devatenácté. Di Grassi je nadšený ze skvělého výsledku. "Je to pro mě jako vítězství, určitě jeden z nejlepších závodů mé kariéry. Auto jelo dobře, přesně, jak jsme očekávali. Podařila se nám skvěle načasovat zastávku," pochvaloval si. Glock špatně odstartoval a nedařilo se mu předjet di Grassiho. Při jednom probrzdění si zničil pravou zadní pneumatiku a musel přezout na měkčí směs. "Auto se chovalo nečekaně dobře, ale když jsem předjel Bruna Sennu, dotkl jsem se jeho předního křídla a poškodil si zadní pneumatiku. Musel jsem znovu do boxů, ale dokázal jsem zajíždět dobré časy a s autem jsem byl spokojen," pochvaloval si Glock, který sice v závěru předjel Čandhoka, ale po penalizaci klesl opět za něj.

HRT
S oběma vozy dokončil závod také Hispania Racing. Karun Čandhok se po Glockově penalizaci posunul na osmnácté místo, Bruna Sennu zdržela kolize s Glockem, při které mu Němec poškodil přední křídlo. Po neplánované zastávce v boxech dojel dvacátý. Šéf týmu Colin Kolles uvedl, že tým zvolil pro každého z jezdců jinou strategii. Senna startoval na tvrdší směsi a Čandhok na měkčí. Ind si pochvaloval úvod závodu. "Potom jsem se začal trápit s měkčími pneumatikami. Rozhodli jsme se během safety caru přezout na tvrdší, což bylo dobré rozhodnutí, pak jsem chytil rytmus. Jsem spokojen, že jsme před domácími fanoušky našeho týmu dojeli s oběma vozy," liboval si Čandhok. Senna zažil díky kolizi s Glockem frustrující závod. "Stalo se to během modré vlajky, kdy jsme oba pouštěli rychlejšího jezdce, ale je dobré po třech odstoupeních dokončit závod," hodnotil Brazilec.

Lotus
Malajský tým si oslavy pětistého startu značky Lotus ve formuli 1 jistě představoval jinak. Jarno Trulli se hned v úvodu Velké ceny Evropy ve Valencii zapojil do kolize a závod dojel až na posledním jedenadvacátém místě. Heikki Kovalainen se zapletl do kolize s Markem Webberem a závod nedokončil. Trulli se v úvodu dostal do kolize. "Někdo do mě zezadu narazil a pak jsem ztratil přední křídlo. Stalo se to v prvním kole, tak jsem si říkal, že závod tím pro mě skončil. Podařilo se mi dostat do boxů a mechanici odvedli skvělou práci," liboval si Ital. Po návratu na trať ho v důsledku úvodník kolize potkaly problémy s převodovkou a do depa musel znovu. Pak už dokončil závod v poklidu a pochvaloval si spolehlivost vozu. Vyjádření Kovalainena ke kolizi s Webberem najdete zde. "Mark absolvoval šílený let a mohlo to skončit mnohem hůř. Důležité je, že jsme oba v pořádku," hodnotil situaci Fin, kterému se do té doby v závodě dařilo. "Ujížděl jsem svým soupeřům asi o jeden a půl sekundy na kolo. S Markem jsme závodili o pořadí, tak jsem se chtěl bránit. Neudělal jsem nic špatně, jen do mě narazil. Myslím, že minul brzdný bod, ale narazil do mě ve špatném úhlu, jeho přední kolo najelo na mé zadní a odrazil se do vzduchu." Webber Kovalainena z nehody neviní, oba si v lékařském centru podali ruku. Šéf týmu Tony Fernandes upozornil, že ho potěšila přítomnost rodiny zakladatele původního týmu Lotus Colina Chapmana v garáži týmu a nyní se těší, až se stáj Lotus Racing předvede britským fanouškům v Silverstone.

Doporučujeme

Články odjinud