Nováčci: Nejlepší tentokrát Glock a Virgin

Timo Glock byl tentokrát nejrychlejším ze zástupců nových týmů. K postupu do druhé části kvalifikace mu scházelo 2,03 sekundy. Za ním se umístili jezdci Lotusu a Lucas di Grassi. Poslední řadu okupují jezdci týmu Hispania Racing.

Virgin
Již v dopoledním tréninku na Velkou cenu Maďarska na Hungaroringu byl vůz Virgin díky Lucasovi di Grassimu nejrychlejším ze zástupců nových týmů. Odpoledne na svého týmového kolegu navázal devatenáctým místem Timo Glock. Lucas di Grassi byl dvaadvacátý. Glock si pochvaloval, že tým zatím odvádí skvělou práci. "Moje dvě kvalifikační kola byla velmi dobrá. Jsem opravdu spokojen se svým výkonem a s prací týmu. Čekal jsem, že budeme za Lotusem, ale nakonec to byl náš šťastný den. Doufám, že se nám bude podobně dařit i zítra v závodě," přeje si Němec. Di Grassi připomněl, že při svém prvním kvalifikačním pokusu byl v jedné ze zatáček příliš široký a poškodil si podlahu vozu a přední křídlo. "Ztratil jsem přítlak a tím i rychlost. Věřím, že v závodě bude auto tak silné jako ve třetím tréninku," doufá. Technický ředitel Nick Wirth je rád, že po zklamání ze Silverstone a Hockenheimu tým zatím konečně prožívá hladký víkend.

Lotus
Jarno Trulli a Heikki Kovalainen se kvalifikovali v rozmezí jedné desetiny sekundy na dvacátém, respektive jedenadvacátém místě. Trulli byl z výsledku zklamaný, protože při svém prvním kvalifikačním pokusu ztratil v závěrečném sektoru kvůli provozu na trati okolo čtyř desetin sekundy. Při druhé jízdě už se mu nepodařilo dostat pneumatiky do správného provozního režimu a scházela mu přilnavost. Kovalainen si naopak myslí, že z vozu dostal maximum. "Auto bylo OK, výsledek vypovídá o tom, kde se nacházíme. Nebyl jsem si úplně jistý s vyvážením vozu, ale do zítřka slušnou pozici," pochvaluje si Fin a doufá, že Lotus bude v závodě nejlepším z nováčků. Dalším cílem zůstává dokončit závod s oběma vozy.

HRT
Navzdory neustálému zlepšování obsadili Bruno Senna a Sakon Jamamoto v kvalifikaci až poslední dvě místa. Senna experimentoval s nastavením. "Auto se v kvalifikaci obtížně řídilo, musíme se podívat na data," přiznal Brazilec. Jamamoto byl naopak celkem spokojen. "Podmínky na trati se oproti volnému tréninku změnily a trať byla kluzká. Mohl jsem být lepší, při svém nejrychlejším kole jsem ztratil v posledním sektoru. Jinak jsme se po celý víkend zlepšovali. Těším se na zítřejší závod. Zkusím se koncentrovat od začátku do konce a předvést co nejlepší výkon," slíbil Japonec. Podle šéfa týmu Colina Kollese stála Jamamota jeho chyba 35 setin sekundy. "Zítra nás čeká dlouhý a fyzicky náročný závod, teploty budou na této technické trati vysoké," dodal Němec rumunského původu.

Po kvalifikaci dostali Timo Glock, Lucas di Grassi, Sakon Jamamoto a společně s nimi také Vitalij Petrov z týmu Renault napomenutí za nedodržení minimálního zajetého času v kole, kdy mířili do depa. Toto pravidlo zavedla FIA na začátku letošního roku, aby jezdci mířící do boxů nezdržovali příliš pomalou jízdou soupeře, kteří jsou v rychlém kole. Na Hungaroringu je tento čas stanoven na 1:26 minuty.

Doporučujeme

Články odjinud