Nové týmy pokračovaly ve Valencii podle dosavadního trendu. Nejlepší byly lotusy před virginy a vozy HRT. Nejspokojenější byl asi Jarno Trulli, jehož nové šasi funguje zatím bez větších problémů.
Lotus
Také při kvalifikaci na Velkou cenu Evropy ve Valencii se ze zástupců nových týmů nejvíce dařilo jezdcům Lotusu. Jarno Trulli byl devatenáctý a Heikki Kovalainen dvacátý. Cílem zůstává dovést obě auta do cíle. Trulli jede ve Valencii s novým šasi a po kvalifikaci byl spokojený. "Po celý víkend jsem neměl žádný větší problém a mohl jsem pracovat na nastavení, což mi dnes pochopitelně pomohlo. Menší problém mám akorát s brzdami, ale s dnešním výkonem jsem spokojen." Kovalainen byl naopak zklamán. "Necítil jsem se tak dobře jako včera. Dnes jsem se s autem musel trochu prát. Abych zajel slušné časy, bylo potřeba opravdu zabrat. Zítra budu opět bojovat," slibuje Fin. Technický ředitel Mike Gascoyne si pochvaloval snížení ztráty na nejrychlejší jezdce první části kvalifikace a zvýšení odstupu od dalších nových týmů. "Celkově to byl solidní výkon. Celý tým postupuje dopředu. Zítra to musíme povrdit oběma vozy v cíli," přeje si Gascoyne. Šéf týmu Tony Fernandes je rád, že Jarno Trulli je spokojen s novým šasi. Znovuzrozený Lotus F1 Racing jede svou devátou velkou cenu, ale značka Lotus slaví v F1 pětistý start. Závodu je přítomen také syn zakladatele původního anglického týmu Clive Chapman.
Virgin
Tým Virgin potvrdil pověst druhého nejúspěšnějšího nového týmu. Lucas di Grassi obsadil jedenadvacáté místo, Timo Glock se kvalifikoval o příčku za ním. Di Grassi měl z porážky svého týmového kolegy radost. "Přibližoval jsem se Timovým časům. Že jsem se dokázal udržet někoho s jeho schopnostmi a zkušenostmi je důkazem mého pokroku. Týmový kolega je vždy vaším nejbližším soupeřem, ale společně pracujeme na tom, aby byl Virgin nejlepším novým týmem. Máme před sebou ještě hodně práce," ví Brazilec. Glock tentokrát špatně vybral pneumatiky. "Mysleli jsme, že měkčí gumy budou při drobné změně nastavení fungovat, ale jednou jsem vyjel na tvrdších a byl jsem mnohem rychlejší. Bohužel jsem udělal chybu v poslední zatáčce a ztratil půl sekundy. Jinak bych byl rychlejší než Lucas a blíž lotusům," věří Němec. Technický ředitel Nick Wirth vysvětloval, že zatímco inženýři kolem di Grassiho prožívají hladký víkend, Glock nebyl spokojen s některými změnami v nastavení. "Pro kvalifikaci jsme se vrátili k pátečnímu nastavení, ale výběr měkkých pneumatik nebyl správný," popisoval Wirth.
HRT
Jezdci týmu Hispania Racing se opět kvalifikovali do poslední řady. Karun Čandhok je třiadvacátý a Bruno Senna čtyřiadvacátý. Čandhok byl spokojen s nastavením elektroniky, které vyladil v ranním tréninku. "Pro kvalifikaci bylo velmi užitečné. Myslím, že jsem z auta vytěžil maximum. Zítra má být opět vysoká teplota, takže to bude těžký závod pro auta, pneumatiky i jezdce. Naše závodní tempo je dobré, těším se na zítřejší dlouhý závod," hodnotil Ind pozitivně dosavadní průběh víkendu. Podle Senny se zlepšil povrch tratě. Brazilci se ale nepodařilo spojit své nejlepší časy v jednotlivých sektorech do stejného kola. "Bohužel jsem nedokázal dosáhnout lepšího výsledku, ale čeká nás dlouhý závod, doufám, že v něm odvedu lepší práci," přeje si. Šéf týmu Colin Kolles očekával lepší výsledky. "I když se nám podařilo vyřešit včerejší problémy nezajeli jsme tak dobře jako v předchozích závodech," litoval Kolles.