Nováčci: Kovalainen porazil Petrova

Nejúspěšnější z nových týmů byl opět Lotus. Kovalainen dokázal porazit Petrova, který absolvoval dvě penalizace. Čandhok s HRT dojel do cíle před virginem di Grassiho. Ten měl potíže s tlakem v hydraulice.

Lotus
Heikki Kovalainen dokončil Velkou cenu Kanady na šestnáctém místě, Jarno Trulli odstoupil po vibracích v přední části vozu. Kovalainen neskrýval nadšení ze svého výsledku. "Byl to skvělý víkend. Mám radost za celý tým. Dojeli jsem před Petrovem a některé další nováčky jsme předjeli o kolo. Závod byl obtížný. Neměl jsem žádné technické problémy, ale zadní část nepracovala úplně, jak bych chtěl. Pravděpodobně to způsobilo opotřebení pneumatik," vysvětloval Fin. Trullimu vyšel start a pochvaloval si také strategii. "Držel jsem krok s jezdci před sebou, předjel jsem některé soupeře, ale pak jsem ucítil vibrace v přední části, které způsobily potíže s brzdovou soustavou. Musel jse ze závodu odstoupit. Rozhodně jsme se opět posunuli dál," hodnotil Ital. Značku Lotus čeká při nadcházející Velké ceně Evropy ve Valencii jubilejní pětistý závod v historii.

HRT
Tým Hispania může těšit skutečnost, že osmnáctý Karun Čandhok porazil vůz Virgin. Bruna Sennu zradila převodovka. Čandhok se přitom v sobotu prakticky nesvezl. "Za těchto okolností to byl dobrý závod. Soutěžili jsme s oběma virginy a byl jsem osm sekund před Timem Glockem, než ze závodu odstoupil. Byl to těžký závod, každý měl problémy s pneumatikami. Tým odvedl skvělou práci, zejména při zastávkách. Auto bylo spolehlivé, i když jsme se po celý víkend trápili," pochvaloval si Ind. Sennovi přestal fungovat druhý rychlostní stupeň. "Bez něj se na této trati nedá závodit. Je to zklamání, mohl to pro nás být dobrý závod," litoval Brazilec. Podle šéfa týmu Colina Kollese HRT v závodě ukázal, že může bojovat s dalšími týmy. "Jeli jsme stejnou strategii dvou zastávek jako nejlepší šestka a dokázali jsme na trati porazit Virgin," připomněl.

Virgin
Také jezdci stáje Virgin se aktivně zapojili do souboje s dalšími závodníky z nových týmů. V cíli devatenáctý Lucas di Grassi dokončoval závod s klesajícím hydraulickým tlakem, Timo Glock musel odstoupit kvůli potížím s řazením. Di Grassimu vyšel zejména úvod. "Měl jsem dobrý start a na začátku stíhal lotus Jarna Trulliho. "První stint byl velmi dobrý a chvíli jsem jel na desátém místě. Ke konci závodu jsem bohužel ztrácel tlak v hydraulice a musel přestat řadit. Bylo dobré, že jsme s autem dojeli do cíle," pochvaloval si Brazilec, který odjel poslední kola závodu na čtvrtý rychlostní stupeň. Do zádi Glockova vozu narazil v úvodu Bruno Senna. "Díky tomu jsem ztratil přítlak a vyjel z tratě. Brzy mi začaly odcházet pneumatiky. Zastávky byly rychlé - všech pět," vzpomínal Glock, kterého deset kol před cílem vyřadily problémy s řazením.

Doporučujeme

Články odjinud