Nováčci Grand Prix Malajsie vnímají pozitivně

GP Malajsie je na techniku velmi náročná, přesto z pilotů nových týmů hned pět dojelo do cíle. Za závodu vypadl pouze Timo Glock.

Při pohledu na výsledkovou listinu se může podnadpis jevit jako nesmyslný. Heikki Kovalainen skutečně nebyl klasifikován, neboť na Sebastiana Vettela po znovunastoupení do závodu ztratil deset kol. Velké problémy měl i druhý jezdec Lotusu, Jarno Trulli, který měl poškozený vůz ze souboje s Timem Glockem. Italský pilot měl na vítěze manko pěti kol. Přesto berou u Lotusu výsledek domácího závodu pozitivně. Hlavní cíl byl totiž pořád stejný - dostat oba vozy do cíle, což se, byť ne ideálně, povedlo.

Nejlépe z jezdců nových týmů dopadl Lucas di Grassi, jenž byl klasifikován jako čtrnáctý.U Virginu také zaznívala optimistická prohlášení. Není divu, bylo to vůbec poprvé, co vůz Richarda Bransona projel pod šachovnicovou vlajkou. "Byl to nesmírně těžký závod, jak po psychické, tak i fyzické stránce. Jsem ale obrovsky šťastný, že jsem dovezl vůz Virgin Racing do cíle. Výborně mi vyšel start, v prvním kole jsem se posunul o pět pozic. Byli jsme silní i poté, co jsem ztratil část předního křídla v důsledku souboje s Heikkim," řekl nadmíru spokojený di Grassi. Timo Glock vzal vinu za kontakt s Jarnem Trullim za sebe. V příštím závodě hodlá napodobit svého kolegu a také po závodě dojet do boxu ve formuli a nikoliv na skůtru.

Vozy HRT byly vidět prakticky jen v okamžicích, kdy byly předjížděny rychlejšími soupeři o kolo(a). Španělské stáji se ovšem podařilo dostat oba vozy do cíle, což rozhodně je pro současného největšího outsidera možné považovat za úspěch. Karun Čandhok opět dopadl o něco lépe než Bruno Senna. Pro Grand Prix Číny, která je na programu za dva týdny, hodlá tým nasadit několik technických vylepšení.

Doporučujeme

Články odjinud