Nová zbraň pro WEC a Le Mans! Alpine potvrdil vstup mezi hypervozy | Foto: Alpine Endurance Team

Foto: Alpine Endurance Team

Nová zbraň pro WEC a Le Mans! Alpine potvrdil vstup mezi hypervozy

Souboje francouzských gigantů Peugeot a Renault v Le Mans? Ano, od roku 2024! Renault potvrdil vstup do nejvyšší kategorie vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC Le Mans Hypercar prostřednictvím své značky Alpine.

Už od srpnového Le Mans netrpělivě očekávané novinky byly potvrzeny v úterý večer v Paříži. Alpine vyvine nový sportovní prototyp podle „zámořských“ pravidel LMDh a hned dva nové vozy nasadí do kompletní sezony FIA WEC 2024. Za tři roky je tak čeká i debut v Le Mans.

Vstup do kategorie LMH (Le Mans Hypercar) s vozy LMDh (primárně určeny pro americký seriál IMSA WeatherTech SportsCar Championship) je možný na základě sjednocování pravidel ACO a IMSA, ke kterému bude docházet od sezony 2023 na příklad prostřednictvím systému Balance of Performance.

Alpine postaví nový vůz na základě šasi příští generace prototypů Oreca třídy LMP 2. Francouzská stáj zahájí v továrně ve Viry-Chatillon práce na novém motoru a divize Alpine pro WEC bude mít k dispozici i zázemí týmu F1 v britském Enstone, kde lze pracovat především na vývoji aerodynamiky.

„Program Alpine ve vytrvalostních závodech jen podtrhuje závazek značky k motorsportu. Díky působení ve formuli 1 i ve WEC bude Alpine jednou ze značek přítomných ve dvou klíčových motoristických disciplínách. Naše působení v F1 a ve vytrvalostních závodech využijeme k překonání našich soupeřů,“ věří výkonný šéf značky Alpine Laurent Rossi.

Před Alpine už potvrdily stavbu vozů LMDh Porsche (pro WEC i IMSA), Audi (pro WEC, možnost zákaznických vozů v IMSA), Acura (IMSA), BMW (IMSA) a Cadillac (WEC i IMSA). V LMH bude v rámci WEC Alpine soutěžit ještě s týmy Toyota, Glickenhaus, Peugeot, Ferrari a ByKolles, které disponují (nebo budou disponovat) speciály postavenými podle pravidel Le Mans Hypercar.

O závodní program Alpine se bude i nadále starat tým Signatech, se kterým se francouzská značka v roce 2013 vrátila do motorsportu. Alpine se stájí Philippa Sinaulta získal tituly v Evropské Le Mans Series i ve WEC a rovněž i triumf v Le Mans (vše v rámci LMP 2).

„V Signatechu jsme velmi pyšní na to, že si nás u Alpine vybrali pro spolupráci s vozy LMDh. Máme velké ambice a jsme šťastní, že se naše partnerství rozrůstá do dalších dimenzí,“ uvedl Sinault.

Alpine ve spolupráci s týmem Signatech působí ve WEC i v této sezoně. Do třídy LMH Francouzi nasazují starší prototyp LMP 1 Alpine A480 Gibson (viz foto), ve kterém se střídají Nicolas Lapierre, Andre Negrao a Matthieu Vaxiviere. Tříčlenná posádka drží před dvěma posledními závody sezony v Bahrajnu třetí místo v šampionátu za oběma trojicemi Toyoty.

Je velmi pravděpodobné, že s vozem A480 Gibson, který původně využívala švýcarská stáj Rebellion Racing po označením Rebellion R13, bude Alpine pokračovat ve WEC i v příštím roce.

Doporučujeme

Články odjinud