V Monaku FIA nasadila novinku, jejíž výzkum trval pět let.
Zrovna jsem sledoval druhý závod GP2 v Monaku. Lídr šampionátu Romain Grosjean startoval z osmého místa v důsledku svého vítězství v pátečním hlavním závodě.
Těsně před koncem se pokusil Grosjean o předjetí před zatáčkou Tabac, ale místo toho najel soupeři na zadní kolo, což jej vyneslo do vzduchu a hned do bariéry.
Ty pneumatikové byly pro letošní Grand Prix Monaka nahrazeneny systémem TECPRO. Jedná se o výsledek pětiletého výzkumu pro účely závodů formule 1. Polyetylénová bariéra je naplněna flexibilní pěnou s proměnlivou hustotou. Uprostřed je ocelový plát pro vyztužení.
TECPRO bariéra má velkou schopnost absorbovat nárazovou energii, aniž by se rozpadla. Její pevnost byla testována samotným vozem formule 1 při rychlosti 218 km/h. Je pak zejména jednoduchá na údržbu a instalaci.
Jednu takovou před několika chvilkami otestoval i Grosjean v hrozivě vypadající nehodě. Trosky vozu zasáhly i kameru a samotná formule skončila snad jen metr od objektivu. Nikomu se ale naštěstí vůbec nic nestalo.
TECPRO bariéry byly použity také při loňské Velké ceně Singapuru.