Nová společnost nabízí přesnější měření průtoku paliva

Nová společnost nabízí přesnější měření průtoku paliva

Nové pohonné jednotky v sobě nesou také řadu omezení. Měření okamžitého průtoku paliva se ukázalo jako problematické. Na stole má být nyní nové řešení tak trochu ve starém obalu.

Každý pilot má k dispozici na závod maximálně 100 kg paliva. Současně s tím je však omezen maximální okamžitý průtok paliva na 100 kg za hodinu. Jeho hodnotu měří speciální ultrazvukový průtokoměr, který schválila FIA a dodává ho firma Gill Sensors.

První závody ale přinesly několik problémů, které vyústily v diskvalifikaci Daniela Ricciarda po GP Austrálie.

Nová britská společnost Sentronics nyní nabízí vlastní průtokoměr, který je taktéž založen na ultrazvuku, ale je o něco lehčí, levnější a hlavně přesnější díky jinému způsobu měření a novým komponentům.

V případě Sentronics to není mlácení prázdné slámy. Za měřičem FlowSonic stojí dva bývalí zaměstnanci společnosti Gill Sensors Neville Meech a Andrew Burston.

V pozadí jsou za vývojem také firmy Mikina Engineering, Polyhedrus Electronics a Hyspeed, přičemž posledně jmenována už také spolupracovala s Gill Sensors.

Doporučujeme

Články odjinud