Nová společnost nabízí přesnější měření průtoku paliva

Nové pohonné jednotky v sobě nesou také řadu omezení. Měření okamžitého průtoku paliva se ukázalo jako problematické. Na stole má být nyní nové řešení tak trochu ve starém obalu.
Nová společnost nabízí přesnější měření průtoku paliva

Každý pilot má k dispozici na závod maximálně 100 kg paliva. Současně s tím je však omezen maximální okamžitý průtok paliva na 100 kg za hodinu. Jeho hodnotu měří speciální ultrazvukový průtokoměr, který schválila FIA a dodává ho firma Gill Sensors.

První závody ale přinesly několik problémů, které vyústily v diskvalifikaci Daniela Ricciarda po GP Austrálie.

Nová britská společnost Sentronics nyní nabízí vlastní průtokoměr, který je taktéž založen na ultrazvuku, ale je o něco lehčí, levnější a hlavně přesnější díky jinému způsobu měření a novým komponentům.

V případě Sentronics to není mlácení prázdné slámy. Za měřičem FlowSonic stojí dva bývalí zaměstnanci společnosti Gill Sensors Neville Meech a Andrew Burston.

V pozadí jsou za vývojem také firmy Mikina Engineering, Polyhedrus Electronics a Hyspeed, přičemž posledně jmenována už také spolupracovala s Gill Sensors.

Další článek: Ve středu pole bude tlačenice, hladoví po bodech jsou všichni

Témata článku: