Nová směs C6 nevydržela v testech ani celé kolo. Pirelli to s ní ale nevzdává

Nová směs C6 nevydržela v testech ani celé kolo. Pirelli to s ní ale nevzdává

V úterý proběhly v Abú Dhabí testy. Zatímco junioři jezdili na letošních pneumatikách, druhý vůz dostal pneumatiky pro příští rok. Mezi nimi byla i nová směs C6.

Pirelli mělo letos v nabídce pět směsí, ze kterých vybíralo pro danou grand prix tři, ze kterých se staly měkká, střední a tvrdá. Čím vyšší číslo, tím měkčí směs. Výběr je od C1 po C5. Jaké konkrétní směsi jsme letos viděli, se můžete podívat v tabulce níže.

V testech dostal každý tým také jednu zcela novou směs C6, která je měkčí než C5. Mohla by se objevit na městských tratích. Zatím ale není jasné, na kterých tratích ji uvidíme a zda ji vůbec někdy uvidíme.

V Abú Dhabí se pneumatika přehřívala už v prvním ostrém kole. Podle Maria Isoly, ale Yas Marina není vhodným okruhem pro tuto směs a nebyly ani vhodné teploty.

„U některých týmů fungovala C6 dobře, respektive o něco lépe než C5, ale u jiných podobně,“ řekl Isola, kterého cituje Motorsport.com.

„Měli jsme pocit, že v první části okruhu funguje dobře, ale ve třetím sektoru, kde je potřeba poměrně hodně trakce, je degradace vysoká už od prvního kola.“

„Pokud se nám z dat potvrdí tento údaj, znamená to, že musíme přehodnotit, ve kterých závodech C6 nasadíme.“

„Původní myšlenka počítala s Monakem, Montrealem, Singapurem a Las Vegas, ale podíváme se na data, zhodnotíme letošní výkony C5 a pak se rozhodneme pro rok 2025.“

Na otázku, zda byla degradace C6 vyšší, než se očekávalo, Isola odpověděl: „Je to opravdu těžké pochopit, protože C6 byla testována jen několikrát, takže Abú Dhabí bylo pro nás důležité, abychom pochopili, jak je měkká, a zdá se, že na část kola je dobrá, ale pravděpodobně ne dost dobrá na to, abychom vybrali C6 pro Abú Dhabí.“

Ostatní směsi jsou podle Isoly v pořádku. „Jezdilo se při vyšších teplotách, takže skutečnost, že přehřívání bylo podobné, je dobrou zprávou, protože to znamená, že ve srovnatelných podmínkách je pravděpodobně menší,“ řekl.

„Abraze je menší. To je další prvek, který jsme chtěli zlepšit, protože letos jsme měli drolení, a to chceme snížit.“

„Testovali jsme také všech pět směsí a zdá se, že delta mezi pěti směsmi je poměrně dobře rozložená. C2 je blíže k C3 a mezi směsmi je zhruba půl sekundy.“

Letošní alokace pneumatik

nominationstable-us-qt-ae-24-en-24.jpg

Doporučujeme

Články odjinud